مذاکره ترکیه با روسیه برای ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای‌

اقتصاد 100-روسیه خبر داد که ترکیه برای ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای با سازمان دولتی انرژی اتمی روسیه وارد مذاکره شده است.

مذاکره ترکیه با روسیه برای ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای‌

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از روسیا الیوم، «الکسی لیخاچف» مدیر کل روس اتم، سازمان دولتی انرژی اتمی روسیه، اعلام کرد که این سازمان با طرف ترکیه‌ای شروع به گفت‌وگو درباره جزئیات مشارکت احتمالی در پروژه ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید در ترکیه کرده است.

او در اظهاراتی تلویزیونی درباره برنامه‌های آتی روس اتم گفت: ما مذاکراتی را با شرکای تجاری خود در ترکیه برای شکل‌گیری رویکردهایی در زمینه اتحادهای فناوری، سیاست سرمایه‌گذاری و شکل‌دهی به بازار انرژی ترکیه آغاز کرده‌ایم.

لیخاچف در مورد مکان بالقوه برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید گفت: رئیس جمهور ترکیه نام سینوپ را که مکانی شناخته شده در دریای سیاه برای همه دانشمندان هسته‌ای جهان است، ذکر کرده که  به طور کلی برای ساخت یک نیروگاه هسته ای بزرگ، قوی و چهار رآکتوری جذاب است.

قرارداد ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ترکیه توسط روسیه در سال ۲۰۱۰ به امضا رسید، این نیروگاه  قرار است در آک‌کویو در مرسین ساخته شود  و از  چهار رآکتور تشکیل شده و ظرفیت کل آن  چهار هزار و ۸۰۰ مگاوات خواهد بود.پیش‌بینی شده که اولین راکتور آن در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما