نیروگاه طرشت مازوت سوز نیست

اقتصاد 100- نیروگاه طرشت مازوت سوز نیست و قابلیت آن را هم ندارد که مازوت بسوزاند.

نیروگاه طرشت مازوت سوز نیست

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، سیدیحیی نوبخت مدیرعامل نیروگاه طرشت با اشاره به اهمیت کیفیت هوای تهران گفت: نیروگاه طرشت (برق آلستوم) به عنوان قدیمی ترین نیروگاه بخار فعال کشور با قدمت بیش از 63 سال، نماد صنعت نیروگاهی کشور است و همواره در راستای اجرای استانداردهای مبتنی بر سیستم مدیریت یکپارچه، علی الخصوص استاندارد مدیریت زیست محیطی ISO14001:2015، اهتمام داشته است.

وی اضافه کرد:از این رو از سال 1371 کلیه تجهیزات مربوط به سوخت مازوت (از قبیل مشعل‎ها، ایستگاههای فورواردینگ، مخازن ذخیره و ... ) به طور کامل جمع آوری شده و واحدهای بخار این نیروگاه صرفاً با سوخت گاز طبیعی قادر به تولید انرژی الکتریکی می‎باشند و گزینه سوخت دومی جهت تولید انرژی الکتریکی در این نیروگاه وجود ندارد.

نوبخت در ادامه افزود از طرفی کلیه واحدهای جدید منصوبه و در آستانه نصب در شرکت بهره‎برداری نیروگاه طرشت، تک سوخت بوده و تنها قابلیت کارکرد با گاز طبیعی را داراست.

نوبخت با اشاره به استراتژی شرکت گفت:این نیروگاه در راستای الزامات استاندارد زیست محیطی ISO14001:2015 و پیرو همکاری با سازمان محیط زیست، به طور متناوب و فصلی از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام به پایش گازها و ذرات خروجی از دودکش‎ها نموده و همواره در اجرای این مهم موفق بوده است. وی در پایان به شعار شرکت با عنوان"ما برآنیم تا طلایه‎دار توسعه پایدار در حوزه نیروگاهی کشور باشیم" تأکید نمود و گفت نیروگاه طرشت همواره مصمم به تحقق و پایداری این مأموریت است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما