تغییر آیین نامه «مشاغل سخت و زیان آور» به زیان کارگران ؟

عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور می گوید آنچه در حال حاضر به عنوان اصلاحیه برای آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور پیشنهاد شده بدون نظر کارگران بوده و این برخلاف قانون کار است.

تغییر آیین نامه «مشاغل سخت و زیان آور» به زیان کارگران ؟

حبیبی , عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور در برنامه روزی نو در رادیو اقتصاد می گوید , باید برای اصلاح آیین نامه مشاغل سخت , نظر کارگران در نظر گرفته شود.

اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور

سوال: گفتیم معاون وزیر کار از اصلاح آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور آن هم بعد از ۱۵ سال خبر داده قرار بود با ایشان صحبت کنیم که انجام نشد الان در این باره با آقای حبیبی از اعضای هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور صحبت می کنیم , آقای حبیبی چه اصلاحاتی دنبالش هستید و قرار بوده که صورت بگیرد در آئین نامه ای که حالا بعد از ۱۵ سال می خواهد دست بخورد برای مشاغل سخت و زیان آور قرار است کم شود یا زیاد شود یا نگاه تازه ای وجود داشته باشد ؟

حبیبی: مشاغل سخت همان طور که در ماده  ۵۲ قانون کار به آن اشاره شده آئین نامه اش را هم وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی  باید بنویسد منتها نوشتن این نامه باید توام باشد با شرکای اجتماعی گروه کارگران ، دولت و کارفرما ولی چون متاسفانه در این روزهای اخیر شاهد آن بودیم که این آئین نامه با نظرات اتاق بازرگانی ایران که متشکل از کارفرمایان دولتی و خصوصی هستند ...

سوال:الان این فهرست بیشتر شده؟

حبیبی: نه، ما هنوز آئین نامه را به آن صورت در جریانش نیستیم ولی آن چه که گمانه زنی ها می گوید حکایت از این دارد که بناست صرفا با نظر گروه کارفرمایی و دولت نوشته شود و اگر این طور ادامه داشته باشد چیزی نیست که مورد رضایت جامعه کارگری باشد. در این آئین نامه باید گروه کارگری در نظر گرفته بشود , اگر در نظر گرفته نشود مغایر با مفاد قانون کار است. پیشنهاد ما به دولت مخصوصا به وزارت کار رفاه و تعاون اجتماعی این است که در نوشتن هر نوع آئین نامه ای که مربوط به مسائل کارگری می شود , حتما نظر گروه کارگران خواسته شود و حتما لحاظ شود در غیر این صورت در اجرا به مشکل می خورند. وقتی بعد از ۱۵ سال آئین نامه را اصلاح می کنند این آئین نامه را ارتقا بدهند تا وضعیت کارگران در کارگاهها و مشکلات آنها کم شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما