حق بیمه دغدغه جدی صیادان/ وقتی توان پرداخت نیست

مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری تعاونی‌های صیادی ایران درباره مشکلات صیادان گفت: یکی از مهمترین مشکلات اصلی به بیمه‌ی صیادان بازمی‌گردد.

حق بیمه دغدغه جدی صیادان/ وقتی توان پرداخت نیست

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- یعقوب دوجی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادی ایران با اشاره به مشکلات صیادان بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات اصلی به بیمه‌ی صیادان برمی‌گردد. مبلغ بیمه برای صیادان،  گران است و درصد بالایی از صیادان توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند و نمی‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادی ایران با اشاره به مشکل بیمه ای صیادان ابراز داشت: موضوع معافیت های بیمه ای نیز از مباحث مهم این حوزه محسوب می شود. وی تشریح کرد: ارتقای معافیت‌های بیمه‌ای از دو نفر به 5نفر در قایق و از 5نفر به 15نفر – و حداقل ده نفر – در لنج دنبال می‌شود که هنوز محقق نشده است.

دوجی افزود: اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران بزرگترین تشکل شیلاتی و تولید آبزیان دریایی در 7استان ساحلی شمال و جنوب کشور است.

وی ادامه داد: تعداد صیادان مجاز141هزار نفر، ناوگان شناورهای صیادی 12هزار فروند که شامل 4هزار کشتی و لنج و 8هزار قایق می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادی در خصوص میزان صید در سال 1400  گفت: در سال 1400 صید به میزان 715هزار تن بوده است.

وی در خصوص بازار فروش صید ادامه داد: یکی دیگر از معضلات ما به بازار فروش است، اینکه اتحادیه و تشکل‌ها مستقیماً نمی‌توانند محصول خود را به بازار عرضه کنند و این کار توسط دلال‌ها اتفاق می‌افتد. اگر ما به مرحله‌ای برسیم که صید را مستقیم عرضه کنیم هم قیمت پایین‌تر می‌آید هم به نفع معیشت صیادهاست.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما