بررسی موانع عدم واریز سود سهام عدالت به مردم؛

90 هزار میلیارد در فولاد مبارکه بردند، اما سهام عدالت مردم را نمی‌دهند

اقتصاد 100- مدت زیادی از کشف تخلف 92 هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه نمی گذرد که اکنون دولت با یک چالش جدید با این شرکت فولادی مواجه شده و آن هم عدم پرداخت سود سهام عدالت است.

90 هزار میلیارد در فولاد مبارکه بردند، اما سهام عدالت مردم را نمی‌دهند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، دولت اعلام کرده بود که قرار است تا پایان آذرماه سود سهام عدالت واریز شود، اما اکنون یکی از دلایلی که ممکن است مانع تحقق این وعده شود را عدم واریز سود سهام عدالت از سوی برخی شرکت ها می نامند.

از این رو سازمان بورس به شرکت‌های بورسی اولتیماتوم داد سود سهام عدالت را تا پایان آذرماه پرداخت کنند، در غیر این صورت با برخورد کمیته تخلفات مواجه می شوند.

اما در حالیکه فقط ۴ روز بیشتر تا پایان آذر باقی نمانده ۱۲ شرکت پالایش نفت شیراز، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی مارون، آلومینیوم ایران، پالایش نفت لاوان، فجر انرژی خلیج فارس، فولاد آلیاژی ایران، سیمان داراب، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، ایران ترانسفو، پالایش نفت بندرعباس، سود سهام عدالت خود را واریز نکرده‌اند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت: سلب صلاحیت مدیران این شرکت ها یکی از این مواردی است که کمیته تخلفات می‌تواند به آن رای بدهد.

نکته جالب در میان این شرکت ها، حضور فولاد مبارکه است که به تازگی خلافی گسترده در این شرکت کشف شد که خبر از تخلف 92 هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه می داد. با این حال این شرکت همچنان در لیست شرکت هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند وجود دارد و این موضوع ممکن است نشان از ادامه تخلف در این شرکت داشته باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
  • امین ارسالی در

    سلام
    ادعای90 هزار میلیارد اختلاس فولاد مبارکه، دروغ محض هست. لطفا قبل از انتشار خبر از صحت آن اطمینان حاصل نمایید

.

اخبار سلامت

سینما در سینما