اعتصاب گسترده پرستاران در بریتانیا:

پرستاران معترض بریتانیایی از غذای بیماران استفاده می‌کنند

اقتصاد100- پرستاران یک دور از اعتصابات تاریخی را در بسیاری از مناطق بریتانیا آغاز کرده‌اند. معترضان در صف‌های تظاهرات می‌گویند که برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند غذا و مسکن با مشکل مواجه هستند.

پرستاران معترض بریتانیایی از غذای بیماران استفاده می‌کنند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، کالج سلطنتی پرستاری بریتانیا اعلام کرده است که حدود 100 هزار پرستار در اعتراض به دستمزد کمتر از تورم در اعتصاب روز پنجشنبه در سراسر انگلستان، ولز و ایرلند شمالی شرکت می‌کنند.

مری اسمیت، که از ایرلند به بریتانیا نقل مکان کرده است، از یکی از دسته‌های اعتراض‌کنندگان به بلومبرگ گفت: «زمانی که کارم را شروع کردم، شما با پرستاری ثروتمند نمی‌شدید، اما لااقل دستمزد مناسبی دریافت می‌کردید.» او افزود که برخی از همکارانش اکنون به بانک های غذایی (نوعی موسسه خیریه) متوسل می شوند.

او اضافه کرد: «در پایان هر ماه، پرستارانی هستند که از کمد بیماران غذا می‌برند، در حالی‌که ما نباید این کار را انجام دهیم و هیچ‌کس اینچنین نمی‌خواهد. اما در هفته آخر قبل از دریافت حقوق، اگر پول کافی نداشته باشند، پرستاران حبوبات را از کمد برمی دارند و می خورند.»

پرستارانی که به تازگی توسط سازمان بهداشت ملی استخدام شده‌اند 27055 پوند (حدود 33300 دلار) و پرستاران در لندن 32466 پوند حقوق می گیرند. این پرداختی از بسته حقوقی دولت در ماه جولای تامین می‌شود که میانگین دستمزد پرستاران را حدود 4 درصد افزایش داد. کالج سلطنتی پرستاری خواستار اقدام در مورد نگرانی ها درباره ایمنی بیمار و افزایش دستمزد 5 درصد بالاتر از تورم است.

پت کالن، دبیر کل کالج سلطنتی پرستاری، این اعتصابات را «از ابتدا تراژیک» خواند و افزود: «حضور کارکنان پرستاری در خطوط اعتصاب نشانه شکست دولت است. این گسترده ترین اعتصاب پرستاران در تاریخ خدمات بهداشتی بریتانیا است.»

کالج سلطنتی پرستاری ممکن است هفته آینده تاریخ یک اعتصاب دیگر را برای سال 2023 اعلام کند، اگر توافقی با دولت برای افزایش دستمزد حاصل نشود.

مکس بلین، سخنگوی نخست‌وزیر ریشی سوناک، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که استیو بارکلی، وزیر بهداشت، آماده جلسات بیشتر با کالج سلطنتی برای بحث در مورد شرایط کاری است.

بلین گفت که هر 1 درصد اضافه دستمزد کارکنان خدمات بهداشت ملی 700 میلیون پوند برای دولت هزینه دارد. او افزود که این این اعتصابات 53 منطقه از 264 منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

روز چهارشنبه، کایر استارمر، رهبر حزب کارگر، گفت که این اعتصابات برای دولت شرم‌آور است.

مارک فارمر، مدیر منطقه ای کالج سلطنتی پرستاری، گفت: «این موضوع فقط می تواند توسط دولت حل شود، با اذعان به خشم اعضای ما و دیدن تاثیر آن بر خدمات بهداشتی.»

او افزود که بسیاری از پرستاران توانایی خرید و یا حتی اجاره خانه در پایتخت را ندارند. او خاطرنشان کرد: «بسیاری از پرستاران در لندن آموزش می بینند، آنها برای مدتی در لندن کار می کنند و سپس آن را ترک می کنند زیرا هزینه های زندگی بسیار بالا است.»

ربکا دیویس، که در بخش استخدام پرستاران کار می کند، گفت که جذب افراد به این شغل به طور فزاینده ای دشوار است. او گفت: « همه چیز این نیست که یک پرستار مهربان و دوست داشتنی باشید، در واقع باید بتوانید از پس مخارج زندگی بربیایید.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما