بازار بزرگ 15 میلیارد دلاری پتروشیمی در انتظار دانش‌بنیان‌ها

اقتصاد 100- مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت حدود ۱۵ میلیارد دلار طرح فعال دارد که می‌تواند بازار بزرگی برای ورود دانش‌بنیان‌ها به یکی از مهم‌ترین صنایع کشور باشد.

بازار بزرگ 15 میلیارد دلاری پتروشیمی در انتظار دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، فوزیه مروت با اشاره به برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه «پتروفن» گفت: همسو با تأکیدهای مقام معظم رهبری بر تقویت حضور شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در صنایع و همین‌طور توجه ویژه مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به به‌کارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، قرار است ۲۷ تا ۲۹ آذرماه امسال نخستین همایش و نمایشگاه «پتروفن» را برگزار کنیم تا فضایی برای معرفی نیازهای فناورانه مجموعه و آشنایی با توانمندی‌های مرتبط شرکت‌های دانش‌بنیان و دریافت پیشنهادهای آنها فراهم شود.

وی محورهای این نمایشگاه را توسعه سبد محصولات، دانش فنی و لایسنس، بومی‌سازی مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها، ساخت تجهیزات دوار، ساخت تجهیزات ثابت و ابزار دقیق، پوشش‌های نوین و بهبود و تحول در فرآیند برشمرد و عنوان کرد: این همکاری‌ها در ادامه سیاست‌های اجراشده در چند ماه اخیر است.

مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: با نگاه ویژه‌ای که در مجموعه هلدینگ خلیج فارس در این مدت شکل گرفت، تصمیم گرفته شد شرکت‌های دانش‌بنیانی که تا به حال توانسته‌اند خدماتی به شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارائه دهند در فروش به شرکت‌های مشابه به شرط بار اولی بودن، دچار مشکل نشوند.

به گفته مروت، شرکت‌های دانش‌بنیان حتی به‌منظور افزایش سهم در این صنعت مهم کشور می‌توانند برای ارائه برخی خدمات و محصولات مورد نیاز، کنسرسیوم تشکیل دهند و به‌صورت مشترک همکاری کنند.

وی با اشاره به اتصال نسل جدید شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت تأکید کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم که در همایش پتروفن حضور فعال داشته باشند، چراکه قرار است بیش از ۸۰ نیاز فناورانه هلدینگ خلیج فارس در هفت رسته معرفی شود و زمینه مناسبی برای تعاملات فراهم است. هدف ما استفاده از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است.

به گفته مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول، فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه این همکاری‌ها در یک سال آینده محصولات دانش‌بنیان جدید به سبد محصولات مجموعه هلدینگ خلیج فارس اضافه شود.

انتهای پیام

منبع : شانا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما