خلف وعده دولت در تحویل واحد های مسکونی

اقتصاد 100- نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس گفت: قرار بود دولت سالی یک میلیون واحد مسکونی تحویل دهد اما تاکنون در حوزه انتخابیه یک متر زمین هم تحویل داده نشده است لذا مردم مسکن نخواستند و فقط انتظار این را دارند که نسبت به کنترل اجاره بها اقدام کنید.

خلف وعده دولت در تحویل واحد های مسکونی

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، حسن لطفی در نشست علنی امروز(یکشنبه 13 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به ملت شریف ایران، همکاران محترم و مردم شریف شهرستان های رزن و درگزین گفت: در ابتدا اصل سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی  را به دولت متذکر می شوم در اصل 31 قانون اساسی آمده است داشتن مسکن مناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است بنابراین دولت موظف بوده با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

وی افزود:  اما اصل چهل و سوم و بند یک آن اظهار می دارد که تامین نیازهای اساسی اعم از مسکن، خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده باید وجود داشته باشد اما تورم و گرانی افسارگسیخته و فقر و تنگ دستی و تبعیض و بی عدالتی، حاشیه نشینی، و فساد اداری و بیکاری موجود در کشور نشان می دهد که اصول سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی در کشور به خوبی اجرا نشده است و منجر به نارضایتی مردم شده است لذا بخشی از اعتراضات مردمی در 2 ماه اخیر انعکاسی از نارضایتی مردم نسبت به وضعیت موجود در کشور است هرچند که دشمنان نظام بر این موج سوار شده و آن را تبدیل به اغتشاش کردند امیدارم که دولتمردان ضمن احترام به اعتراضات قانونی مردم نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام نمایند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: همکاران همه شما مستحضرید وزیری که به شهرستان ها سفر می کند حداقل باید بخشی از مشکلات مرتبط به حوزه خود را برطرف کند اما وزیر بهداشت به شهرستان رزن سفر کرده است ولی پروژه بیمارستان 150 تختخوابی که 3 سال فعال بود با سفر ایشان تعطیل شد به وزیر بهداشت تذکر می دهم که نسبت تامین و تخصیص اعتبار جهت راه اندازی این بیمارستان اقدام نماید.

نماینده مردم رزن و درگزین خطاب به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: آقای سجادی! دلیل تبعیض و بی عدالتی در بین استان ها و مراکز استان ها و شهرستان ها چه بوده است؟ جنابعالی و همکاران شما اکثر امکانات را به مراکز استان ها می دهید و نسبت به مسائل شهرستان ها بی توجه هستند در شهرستان های رزن و درگزین نشانی از سرانه ورزشی وجود ندارد چرا نسبت به مشکلات ورزش این شهرستان بی توجه هستید؟ به جنابعالی تذکر می دهم که نسبت به توزیع عادلانه امکانات در شهرستان و مخصوصا حوزه انتخابیه و تکمیل پروژه های نیمه تمام آن اقدام نمایید.

وی خطاب به مسئولان وزارت راه گفت: قرار بود دولت سالی یک میلیون واحد مسکونی تحویل دهد اما تاکنون در حوزه انتخابیه یک متر زمین هم تحویل داده نشده است لذا مردم مسکن نخواستند و فقط انتظار این را دارند که نسبت به کنترل اجاره بها  اقدا کنید به مسئولان تذکر می دهم که نسبت به تعیین تکلیف مسکن ملی متقاضیان این شهرستان ها اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع : خانه ملت

وبگردی

ارسال نظر

 
  • mahdi.z ارسالی در

    سلام
    امروزدربازار مسکن ایران چه اتفاقاتی افتاده که باعث گرانی مسکن شده که ثمره این گرانی مسکن ،گرانی اجاره میباشد و ثمره نهایی که میشود 30 تا 50 درصد وحتی تا 70 درصد دستمزد مردم بابت اجاره مسکن و مغازه و.. است مخصوص قشر کارگرو جوان ایران ، عدم مدیریت صحیح این بازاراست و یعنی همیشه و همه دستگاه در حال مدیریت و سامانده دفاتر املاک مجاز و غیر مجاز و بحث کمیسیون مالیات دفاتر املاک هستند ولی محصول نهایی دفاتراملاک که باسرمایه یک عمر مردم ایران کشور سرو کاردارد، همون متن قرارداد املاک که مشخص میکند کدام دفتر املاک واقعا مشاور املاک است و کدام دفتر املاک خود دلال مسکن و سودا گر مسکن است و عامل گرانی است ، هیچ نظاراتی از هیچ دستگاهی نشده و متاسفانه فقط این اتحادیه املاک دنبال افزایش کمیسیون و کاهش مالیات هستند که البته امری درست میباشد و بجا است چرا که فردی که ازطریق قانون به حق و حقوق خود نرسد از طریق دیگر اقدام میکند و... ولی از ان طرف افردای هستند که دنبال کاهش تعرفه املاک و یا کلا به فکر جمع کردن این صنف بزرگ اتحادیه هستند ، که هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد ولی بهترین رهکار چیست؟ بنده با توجه به مطالعات و بررسی که در تمام شهر بزرک مشهد کردم ، این است که در ابتدا مدیریت روی تمام قرار داد مشاورین املاک بشود و حتی دردادگاه و مراجعه قضایی قرار داد های که اصول اولیه و حتی کد رهگیری ثبت سیستمی ندارد رو ترتیب اثر ندهند ،چرا که 100 درصد سوداگری مسکن در قرارداد های دست نویس است و حتی بسیاری از کلاهبرداری با این قرار داد ها است بابا حتی مردم عادی و حتی خارجی دارند قولنامه مینویسند!!! و در نهایت باید این سرمایه دلالان از بازار دلالی و خرید و فروش مسکن خودرو دلار و سکه و موتد راکی و... وارد بازار سرمایگذاری و تولید مسکن شود و حتی تولیدات سایر محصولات و در نهایت در کنارموارد فوق باید شهرداری و اداره ثبت و صمت و... برای تولید مسکن اقدام عملی کند و برنامه داشته باشد مثلا ابتدا معرفی منطقه و محدود جدیدزیمن در تمام شرهای جهت ساخت خانه و با جذب سرمایه کلان اقتصادی مردم و حتی خارجیان جهت تولید مسکن و کمبود مسکن درایران و.. . متاسفانه بارها و بارها اعلام کردم ایران هم مهندس دارد هم مصالح و هم زمین هم سرمایه مالی ولی هرکدامش به تنهایی باعث ساخت خانه نمیشود ، بله باید این ابزار مدیریت شود، نه امروزه که طرف میرود کارش و لوازم تولید میفروشد و میاد یک دلال مسکن میشود امارافزای دفاتر املاک بدون جواز و... ،اون هم بدون هیچ صداقت و درستکاری و حتی امروزدر بعضی شهرهای دلالان خارجی تمام سرمایه وارد بازار مسکن قدیمی و مصرفی کرده اند!!!! چرا که سود بیشتری و سریعتر و راحتتری برایشان دارد و....در نهایت این میشود که هر روز اجاره و قیمت املاک بالاتر میرود و فشاراقتصادی هم بیشتر میشود ،متاسفانه بعضی میگویند ماکه خانه و مغازه وسرمایه داریم ،این طرح چه فایده ای برای ما دارد ،بله شما همه چیز داری ، ولی همه مردم ایران در یک کشتی هستند و اگر اینجا سولاخی باشد، برای شما اگرالان تاثیر نکند ، برای خانواده و اقوام و فرزند و نوه شما حتما تاثیر اقتصادی خواهد داشت باید برای اینده مردم، پیر ، جوانان و بچه مسکن تولید شود و کشورمان را از بازار دلالی مسکن وارد بازار تولید مسکن خوب و مقاوم شود. این بزرگ ترین افات اقتصادی امروز است.
    مهندس مهدی ظفریاری

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما