کاهش خرید میوه در ایام نوروز

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطر نشان کرد: مردم خرید میوه را به 2 روز پایانی اسفند موکول کردند چراکه دیگر مانند گذشته سبدی میوه خرید نمی‌کنند و از آنجایی که نوروز امسال با رمضان مصادف شد حجم خرید میوه کاهش چشمگیری کرد.

کاهش خرید میوه در ایام نوروز
به گزارش اقتصاد100، اسماعیل مرادیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به پیامدهای عدم ورود دولت در تنظیم بازار شب عید، گفت: دولت در سنوات گذشته از دی ماه وارد تنظیم بازار میوه شب عید می‌شد و همین موضوع افزایش قیمت 2 تا 4 هزار تومانی را برای سیب درختی و پرتقال به همراه می‌آورد.

وی افزایش قیمت پرتقال در سال جاری را به تصاعدی شدن تقاضاها در روزهای پایانی سال نسبت داد و افزود: کاهش حمل و نقل جاده‌ای برای ورود بار به تهران حدود 10 تا 15 درصد قیمت میوه را در میدان اصلی میوه و تره بار در آستانه عید نوروز افزایش داد؛ اما به نظر می‌رسد که افزایش قیمت به نسبت سال‌های گذشته معقول‌تر بود.

به گفته این فعال صنفی؛ حجمی از پرتقال‌ها سر درخت به دلیل افزایش دمای هوا یخ زد اما این موضوع باعث کاهش حجم بار در بازار نشد چراکه به میزان کافی پرتقال در انبارها دپو شده بود.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که آیا استقبال برای خرید میوه در نوروز امسال قابل توجه بود؟ گفت: مردم خرید میوه را به 2 روز پایانی اسفند موکول کردند چراکه دیگر مانند گذشته سبدی میوه خرید نمی‌کنند و از آنجایی که نوروز امسال با رمضان مصادف شد حجم خرید میوه کاهش چشمگیری کرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که  15 هزار واحدهای صنفی عرضه میوه در تعطیلات نوروزی چراغ واحد خود را روشن نگه داشتند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند و همین موضوع باعث شد که قیمت‌ها چندان افزایش پیدا نکند.

مرادیان با اشاره به قیمت انواع میوه در میدان میوه و تره‌بار، تصریح کرد: پرتقال کیلویی 15 تا 30 هزار تومان، سیب درختی کیلویی 20 تا 30 هزار تومان بود. همچنین قیمت پیاز مهار شد و به کیلویی 12 تا 20 هزار تومان رسید. به نظر بنده قیمت میوه و تره‌بار نسبت به تورم افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرده است.

وی از کاهش حمل بار در روزهای ابتدای سال به تهران خبر داد و افزود: کامیون‌داران در نوروز چندان به جاده‌ها نیامدند به همان نسبت که حجم بار ورودی به تهران کاهش پیدا کرده است مردم نیز از تهران خارج شدند و حجم قابل توجه بار به شهرستان‌ها می‌رود.

این فعال صنفی با انتقاد از کیفیت میوه‌های عرضه شده در میدان میوه و تره‌بار سطح استان تهران، گفت: قیمت اجاره غرفه‌ها بالا رفته است و متصدی‌ها برای اینکه بتواند هزینه‌ها را جبران کند قیمت عرضه محصولات را در میادین افزایش دادند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز