اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون بهداشت مجلس

توزیع اینترنتی دارو تبعات منفی به دنبال دارد

اقتصاد 100-عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد که توزیع اینترنتی دارو خارج از مجرای داروخانه ها تبعات منفی به دنبال دارد و ابتدا باید زیر ساخت ها و سیستم نظارتی برای توزیع دارو شکل بگیرد.

توزیع اینترنتی دارو تبعات منفی به دنبال دارد

سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت ومیبد گفت: زیر ساخت های توزیع دارو بصورت اینترنتی بخصوص درحوزه نظارتی فراهم نیست ،چون دارو مانند اقلامی نیست که به راحتی بتوان آنرا به وسیله شبکه مجازی جابه جا کرد.

وی افزود: نمی دانیم که دارو در مسیری که باید به دست بیمار برسد چه اتفاقاتی را طی می کند لذا به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های نظارتی ،توزیع دارو به شیوه اینترنتی به صلاح نیست.

میرمحمدی نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد:برای تجویز دارو ابتدا پزشک باید بیمار را ویزیت کند و هر کدام از این مسیرها حذف شود می تواند نگرانی از بحث قاچاق دارو ویا نگرانی از تجویز های غیر مجاز را به دنبال داشته باشد، لذا فکر می کنم باید ابتدا زیر ساخت های نظارتی  با قدرت فراهم شود تا نظارت دقیق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی و اساسی کشور توزیع دارو بطور اینترنتی نیست  تصریح کرد: البته توزیع اینترنتی فوایدی را نیز دارد اما نباید به دارو به عنوان یک کالا نگاه  کرد.

وی افزود: دارو باید توسط داروسازی که در داروخانه حضور دارد تایید و روش مصرف به بیمار توضیح داده شود که   طی این مسیر بطور اینترنتی امکان پذیر نیست لذا معتقدم اجرایی شدن این روش به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها امکان پذیر نیست .

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما