اختصاصی اقتصاد 100 / رئیس اتحادیه فناوران رایانه عنوان کرد:

مردم توان خرید رایانه شخصی ندارند / بازار رایانه، قربانی تصمیم گیران +فیلم

اقتصاد 100- محمد رضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه مردم توان خرید کامپیوتر شخصی مناسب را از دست داده اند در حالی که امروز هر فرد نیازمند داشتن یک رایانه شخصی است.

مردم توان خرید رایانه شخصی ندارند / بازار رایانه، قربانی تصمیم گیران +فیلم

محمد رضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با اقتصاد 100،با اشاره به نحوه گارانتی رایانه در ایران گفت: در همه دنیا گارانتی یک ساله است در ایران به صورت دستوری 18 ماهه شده و این باعث افت کیفیت گارانتی می شود.

وی افزود به دلیل مشکلات تحریمی امکان ارایه خدمات کاهش پیدا کرده، افزود: در همین شرایط می بینیم به دلیل بی اطلاعی برخی از مدیران ، بنابرادعای افرادی در یک شهرستان که از وزارت صمت برای تولید همه قطعات رایانه از سی پی یو تا هارد جواز بهره برداری گرفته اند، به ناگهان ثبت سفارش ها ابطال می شود و در همین فاصله تا ما اثبات کنیم این مسئله امکان ندارد می بینیم قیمت قطعات تا 180 درصد افزایش پیدا کرده است و مصرف کننده چوب بی اطلاعی و تصمیم غلط را می خورد.

وی در مورد روز جهانی امنیت یارانه نیز با توصیه به مردم جهت خرید لوازم و رایانه از واحد های دارای جواز کسب گفت: چند سال پیش تعداد افراد زیادی برای شکایت به اتحایده مراجعه کردند، موضوع در مورد هارد یک کامپیوتر یک عکاس مجالس عروسی بود که دچار مشکل شده بود و هارد را به یک واحد بازیابی اطلاعات بدون جواز داده بود و هیچ یک از تصاویری مراسم داخل هارد در این فرایند احیا نشده بود، تعداد زیادی از خانوواده ها نیز به ما مراجعه کردند که تنها یادگاری از مراسم ازدوجشان از بین رفته است. این در حالی است که اگر از این اطلاعات یک بک آپ یا کپی پشتیبان تهیه شده بود اینهمه مشکلات غیرقابل جبران اتفاق نمی افتاد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما