بازی جدید با نرخ تورم

مطابق اعلام مرکز ملی آمار، شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت در تابستان ۱۴۰۲ برابر ۷.۱ درصد است که در مقایسه با فصل بهار ۲.۲ درصد کاهش داشته است. 

بازی جدید با نرخ تورم

به گزارش اقتصاد100،  مرکز آمار نرخ تورم تولیدکننده در تابستان ۱۴۰۲ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۰۳۳.۵ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٧.١ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣٧.٦ درصد افزایش و در چهار فصل منتهی به تابستان نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٢٩.٢ درصد افزایش داشته است.

تورم فصلی صنعت ۷.۱ درصد شد

بر اساس این گزارش در تابستان ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۷.۱ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٩.٣ درصد)، ٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالا‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان١٤٠٢، نسبت به فصل قبل، ٧.١ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیشترین تورم فصلی با ٢٠.٣ درصد مربوط به گروه "ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت" و کمترین تورم فصلی با ١.٩ درصد مربوط به گروه "ساخت سایر مصنوعات" می‌باشد. همچنین در این فصل گروه "ساخت فلزات پایه" با تورم منفی ۰.۶ درصد و گروه "ساخت محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری" با تورم منفی ۰.۳ مواجه بوده است.

تورم تولیدکننده

تورم نقطه به نقطه تولیدکننده ۳۷.۶ درصد شد

در فصل تابستان١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۷.۶ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٥.٦ درصد)، ١٢.٠ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالا‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٤٠٢، نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٣٧.٦ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیشترین تورم نقطه به نقطه با ٩٢.٦ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ١٦.٨ درصد مربوط به گروه " ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی" است.

نرخ تورم

افزایش ۲.۲ درصدی تورم سالیانه تولیدکننده

در فصل تابستان١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٩،٢ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٧.٠ درصد)، ٢.٢ واحد درصد افزایش داشته‌ است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالا‌های خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به تابستان١٤٠٢، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٩.٢ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیشترین تورم سالانه با ٦٨.٣ درصد مربوط به گروه " ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ١٢.٣ درصد مربوط به گروه " ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی" است.

تورم

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما