تیگارد تخم مرغ شانسی چینی جدید در ایران؛ فقط با ۶ نمایندگی خدمات پس از فروش

اقتصاد ۱۰۰- محصول جدید شرکت چینی تیگارد موتور فقط 6 نمایندگی خدمات پس از فروش در کل کشور دارد.

تیگارد تخم مرغ شانسی چینی جدید در ایران؛ فقط با ۶ نمایندگی خدمات پس از فروش

شرکت تیگارد موتور ، اولین محصول خود، تیگارد X35 را به عنوان یک کراس اوور ساب کامپکت، در سال 1401 روانه بازار کرد و تا به امروز حدود 1000 دستگاه از این خودرو در طرح‌ های پیش فروش عرضه شده است.

تیگارد موتور، نام برند تجاری شرکت سانیار موتور است که با همکاری شرکت دیار خودرو و شرکت ساینو چین، در سال 1401 شکل گرفت. نخستین محصولی که تحت برند تیگارد به بازار ایران عرضه شد، کراس‌ اوری با نام X35 است. تیگارد X35 در واقع یکی از محصولات شرکت بایک (BAIC) بوده و متولد 2016 است.

این خودرو بعد از حذف بایک X25 از خانواده بایک، تبدیل به کوچکترین کراس‌ اور این شرکت شد. نسل اول این خودرو، با نام Senova X35 عرضه شد اما نسل دومش در 2019 و با نام جدید BEIJING X3 به بازار چین عرضه شد. یعنی همان خودرویی که با نام BAIC X35 در برخی کشورها فروخته می‌ شود، در بازار ایران، با نام تیگارد X35 معرفی شد.

نسل دوم بایک X35 از همان ابتدای ورودش به بازار چین، فقط با موتور 1.5 لیتری توربو با کد A151R1 عرضه شده که دقیقا همان موتور نسل اولش است. برای بازار ایران، شرکت سانیار موتور، تیگارد X35 را با گیربکس CVT عرضه کرده است که علاوه بر داشتن حالت اسپرت (S)، قابلیت تیپ ترونیک (البته به صورت مصنوعی) شش دنده هم دارد.

شرکت تازه کار تیگارد موتور برای اولین بار در اسفند ماه سال 1401 از خودرو تیگارد X35 رونمایی کرد و سپس در خرداد ماه سال 1402 پیش فروش دیگری برگزار کرد و بالاخره پاییز امسال طی اطلاعیه ای فروش این خودرو را در سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرد.

در حالی قیمت بازار آزاد تیگارد X35 تفاوت چندانی با قیمت کارخانه ندارد که شرکت چینی تیگارد موتور از اسفند ماه 1401 تا به امروز، قیمت این خودرو را با افزایش 200 میلیون تومانی از یک میلیارد و 49 میلیون تومان به یک میلیارد و 250 میلیون تومان رسانده است.

بررسی سایت شرکت چینی تیگارد موتور حاکی از آن است که این شرکت تنها 6 نمایندگی خدمات پس از فروش در کل ایران دارد که 2 نمایندگی آن در تهران و 4 نمایندگی در شهرهای اصفهان، مشهد، بابل و شیراز است.

گفتنی است، از آنجا که محصول جدید شرکت چینی تیگارد موتور و محصولات شرکت های چینی دیگر از روز دوشنبه 13 آذر ماه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای متقاضیانی که اسفند ماه سال گذشته اقدام به ثبت نام کرده بودند، قابل انتخاب است، وضعیت خدمات پس از فروش این خودروها، آن هم در شرایط کمبود و گرانی قطعات، بسیار مبهم است

منبع: رکنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما