تولید تیگو 8 پرو متوقف شد / علت چه بود؟

اقتصاد ۱۰۰- شرکت چینی مدیران خودرو در حالی به بهانه سود کم و اتمام قطعات، خط تولید فونیکس تیگو 8 پرو تیپ پرمیوم را متوقف کرد که مشخص نیست چه خوابی برای مشتریان این خودرو دیده است.

تولید تیگو 8 پرو متوقف شد  / علت چه بود؟

 شرکت چینی مدیران خودرو در یک اطلاعیه جدید از توقف خط تولید فونیکس تیگو 8 پرو تیپ پرمیوم به دلیل نداشتن سود اقتصادی و اتمام قطعات خبر داده است. همچنین مدیران خودرو در ادامه از مشتریان سامانه یکپارچه فروش خودرو که متقاضی این خودرو بودند، خواسته است که از طریق طرح جایگزین یک خودروی دیگر را انتخاب کنند.

طبق این اطلاعیه، کلیه قطعات موجود در انبار و سفارش داده شده، صرفا برای تکمیل خودروهای ثبت نام شده در سامانه یکپارچه مورد استفاده قرار گرفته و پس از آن دیگر امکان تولید و عرضه بیشتر وجود نخواهد داشت.

اطلاعیه مدیران خودرو

اطلاعیه شماره 26 مدیران خودرو درخصوص توقف تولید تیگو 8 پرو‌‌‌‌‌‌ پریمیوم

گفتنی است، شرکت های ایران خودرو و سایپا نیز به بهانه های مختلف از شگرد طرح اجباری تغییر و جایگزین خودرو بهره برده و محصول دیگری را با قیمت بالاتر به مردم فروخته اند. طرح های جایگزین اجباری که مشتریان را سردرگم کرد.

شرکت ایران خودرو با ارسال یک پیامک، متقاضیان تارا دستی 5 دنده در نخستین مرحله فروش یکپارچه با اولویت زمستان را دعوت به طرح اجباری تارا دستی به نسخه جدیدتر کرد. این درحالی است که طرح جدید تارا 180 میلیون تومان گرانتر است و اگر متقاضیان طرح تبدیل را نپذیرند، نوبتشان از بین خواهد رفت. یا همین شرکت در فراخوانی دیگر به متقاضیان خرید رانا پلاس که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت‌ نام کرده بودند اعلام کرد که به جای این خودرو، رانا پلاس ارتقا یافته یا پژو 207 با قیمت بالاتر تحویل بگیرند یا در فراخوانی دیگر به مشتریان خود که متقاضی تارا V۱ بوده‌اند اعلام کرد به جای این خودرو برای خرید تارا V۱ پلاس واریز وجه کنند.

شرکت سایپا نیز به مشتریان خود که در سامانه یکپارچه برای خرید شاهین دنده‌ای (دستی) ثبت نام کرده بودند، اعلام کرد که برای خرید شاهین اتومات (که قیمت بالاتری دارد) تکمیل وجه کنند.

همچنین شرکت چینی مدیران خودرو چندی پیش یکی از پرفروش ترین محصولات خود، کراس‌ اوور چینی ام‌ وی‌ ام X22 Pro دنده اتوماتیک را که از سال 1401 به بازار معرفی کرد،پس از فروش خوب این خودرو در مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو، یک شبه تصمیم به توقف تولید X22 Pro در نسخه دنده اتوماتیک گرفت و دعوت نامه مشتریان با موعد تحویل پاییز و زمستان را ارسال نکرد و طبق اعلام شرکت چینی مدیران خودرو، مشتریان به جای ام وی‌ ام X22 Pro یا کراس‌ اوور X22 ساده دنده ای را انتخاب کنند که همان نسخه قدیمیX22 Pro محسوب می‌ شود یا اینکه محصول خریداری شده را به ام‌ وی‌ ام X33 کراس (جدیدترین محصول این شرکت) که قیمت آن تا این لحظه مشخص نشده، تبدیل کنند.

این در حالی است که قیمت مصوب ام وی‌ ام X22 Pro حدود 870 میلیون تومان است اما هنوز هیچ نرخی از ام‌ وی‌ ام X33 کراس به مشتریان اعلام نشده و طبق شنیده ها این کراس اوور جدید حدود 100 میلیون تومان، آن هم با تغییرات جزئی، برای مدیران خودرو سودآورتر است.

به نظر می رسد شرکت های به ظاهر خودروساز قصد دارند مشتریان را به سوی خرید خودروی گران تر سوق دهند و به دنبال سود بیشتری هستند. زیرا در سال های اخیر خودروسازان با احتکار، گرانفروشی، افزایش قیمت های پی در پی، کاهش عرضه و روند ابهام آمیز قرعه کشی ها همیشه مردم را با مشکلات متعددی مواجه کرده اند.

این در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص به تازگی گفته است، براساس قانون خودروسازان حق ندارند مشتری را مجبور به خرید محصولات جدید خود کنند.

همچنین مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو درباره گلایه متقاضیان ایران‌ خودرو و سایپا نظیر خریداران رانا، تارا، شاهین و 207 بابت دریافت پیام تغییر خودرو از سوی خودروسا‌زان، گفت: در خصوص اقدامات اخیر خودروسازان که به جای خودروهای مورد تقاضا، خودروهای دیگری به مشتری پیشنهاد می‌ شود، مشتریان باید شکایت خود را با سازمان حمایت مطرح کنند، زیرا سامانه، مجری سیاست‌ های وزارت صمت در حوزه عرضه خودرو است و مسئولیت دیگری برعهده ندارد.

اما آنچه مشخص است، متولیان، سازمان ها و نهادهای خودرویی کشور که وظیفه نظارت بر کار این حوزه را برعهده دارند همیشه توپ را در زمین دیگری انداخته و از وظایف خود به نفع خودروبازان شانه خالی کرده و حق و حقوق مردم را پایمال کرده اند.

منبع: رکنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما