اختصاصی اقتصاد100/عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

دولت باید تصمیم بگیرد که پول رایج کشور ریال است یا دلار؟!

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درمورد گرانی مجدد قیمت نرخ مرغ تاکید کرد که مقصر اصلی تغییر قیمت نرخ ارز است که دولت تاکنون تصمیمی برای آن نگرفته است.

دولت باید تصمیم بگیرد که پول رایج کشور ریال است یا دلار؟!

علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به اقتصاد 100 گفت:قیمت مرغ یک متغییر وابسته به ارز است و دولت محترم تا تصمیم نگیرد تکلیف شرکت هایی که محصولات خود را با قیمت دلاری و به روز و بر اساس کانال های تلگرامی می فروشند روشن کند، شاهد تثبیت قیمت مرغ نخواهیم بود.

وی افزود:وقتی فولاد و مجموعه های فلزی و پتروشیمی ها، که عمدتا 75 تا 80 درصد بازار دست آنها است نرخ محصولاتشان را بالا می برند،نتیجه گرانی ناخواسته در همه چیز از نرخ سیمان گرفته تا حمل ونقل، دستمزد کارگر و. است. نتیجه این می شود که مرغداران باید مواد لازم خود را با نرخ بالا تهیه کنند لذا برای آنها صرفه اقتصادی ندارد که تولید داشته باشد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر اینکه باید فشاربه منشا اصلی که دولت محترم است وارد شود گفت: دولت باید تصمیم بگیرد که پول رایج کشور ریال است یا دلار! اگردلارنرخ رایج است باید پول کارگرهم دلاری پرداخت شود اما اگر ریال است نمی شود به تولید کننده گفت ریالی فروش داشته باشد و دلاری مواد اولیه را تهیه کند لذا تا  دولت تصمیم گیری مناسبی نداشته باشد وضع همین است.

وی تصریح کرد:مردم باید بفهمند که مقصر اصلی، تغییر نرخ ارز است که دولت تاکنون تصمیمی برای آن نگرفته است.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما