بلایی که گرانی دلار سر صاحبان خودرو آورد / چرا فرسوده ها اسقاط نمی شوند؟

اقتصاد 100- رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط گفت:بنابر آمار حدود ۱۰ میلیون موتور سیکلت،۳/۵میلیون خودرو ۲۵۰ هزارخودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارد.

بلایی که گرانی دلار سر صاحبان خودرو آورد / چرا فرسوده ها اسقاط نمی شوند؟

به گزارش اقتصاد 100 ، آقای مشهدی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط گفت: ۱۰ درصد از میزان فروش خودرو‌های تولید داخل به مالکان خودرو‌های فرسوده تخصیص می‌یابد، اما قرار است در مجلس این طرح تصویب شود که این عدد از ۱۰ به ۲۰ درصد برسد.

به گفته او، علی رغم استمرار تولید خودرو،‌ اما اسقاط خودرو درگیر و دار نامه نگاری هاست.

به گفته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده، افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند، مشمول این طرح خواهند بود. لذا می‌توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت‌نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد.

او گفت: در گذشته مراکز اسقاط، به تولیدکنندگان گواهی اسقاط می‌فروختند که تولید کننده اعم از خودروساز و موتورسیکلت ساز بعد از گرفتن این گواهی، خودرو یا موتورسیکلت‌های تولیدی را می‌توانست شماره گذاری کند. براین اساس به ازای تولید یک موتورسیکلت باید یک گواهی اسقاط ارائه می‌شد.

مشهدی گفت: تولید کنندگان به دنبال این موضوع هستند تا از اسقاط ۱۰۰ درصدی عبور کرده و با استفاده از قانون ساماندهی خودرو الباقی تولیدات داخلی را شماره گذاری کنند.  

به گفته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط، حدود ۱۰ میلیون موتور سیکلت،۳/۵میلیون خودرو ۲۵۰ هزارخودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارد که از این تعداد چیزی بالغ بر ۱/۳خودرو در تهران و حومه تردد دارند.

به گزارش اقتصاد100، فارغ از موانع قانونی در رابطه با اسقاط خودرو در کشور یکی از دلایل افزایش خودروهای فرسوده افزایش روز به روز قیمت انواع خودرو و کاهش سطح عمومی قدرت خرید در کشور است که این مسئله رابطه مستقیم با نرخ دلار به عنوان یکی از پایه های تورمی اقتصاد ایران دارد، در عمل افزایش قیمت خودرو با گرانی دلار رایطه مستقیم داشته و این موضوع مانع تعویض خودروهای فرسوده با خودروهای نو توسط مصرف کنندگان واقعی شده است در عمل کشور به یک پارکینگ مملو از خودروهای فرسوده ای بدل شده که صاحبانشان چاره ای جز استفاده از آنها را ندارند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    خودروهای 20 سال پیش که خیلی بهتر از خودروهای صفر کیلومتر الان هستند

  • ناشناس ارسالی در

    خودرو فرسوده تو ایران معنی نمیده وقتی ارزشش برابر با ارزش واقعی {تاکیدمیکنم ارزش واقعی}یک خودرو نو هست

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما