اقتصاد 100 گزارش می دهد؛

روش فروش خودرو‌های وارداتی مشخص شد / منتظر 90 هزار خودروی خارجی باشید

اقتصاد 100- معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: فروش خودرو‌های وارداتی با قیمت اقتصادی خواهد بود ضمن اینکه متقاضیان می توانند به صورت اقساطی هم این خودروها را خریداری کنند.

روش فروش خودرو‌های وارداتی مشخص شد / منتظر  90 هزار خودروی خارجی باشید

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار اقتصاد 100، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه ۴ آبان در نشست خبری اظهار داشت: برای واردات خودرو ۳۸۰ شرکت درخواست واردات داده اند. 

وی افزود: وزارت صمت ابعاد مختلف واردات و شرایط و صلاحیت شرکت های خواهان واردات و خدمات پس از فروش را بررسی کرده و در نهایت تعداد کمی توانستند مجوز را دریافت کنند‌ 

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت تصریح کرد: خودروهای اقتصادی که بنا بر تعریف در دنیا بین 6 تا 8 هزار دلار است و عمدتا منظور ما هر خودروی اقتصادی 6 هزار دلار که با نرخ پایه ارز حدود 200 میلیون تومان می‌شود، امسال قرار است 300 هزار دستگاه خودروی اقتصادی در کشور تولید شود.

وی همچنین در مورد واردات خودرو گفت:‌ خودروهای وارداتی بین 10 تا 20 هزار دلار خواهد بود که حداکثر 90 هزار خودروی خارجی در این دامنه قیمتی وارد خواهد شد.

به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت تولید خودروهای اقتصادی در دو خووروسازی بزرگ کشور انجام خواهد شد.

منطقی همچنین از عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد و گفت: چون در بورس کالا قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، معمولا خودروهای اقتصادی در بورس کالا عرضه نمی‌شوند.

به گفته منطقی واردات خودرو از بهمن‌ماه تصویب شد و در سوم شهریور برای اجرا ابلاغ شد.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت همچنین در مورد تعرفه 25 درصدی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیان کرد: بخشی از این تعرفه برای تولید خودروهای اقتصادی اختصاص می‌یابد، همچنین صرف انتقال فناوری و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی خواهد شد و خودروهای وارداتی به شرط داشتن شبکه خدمات پس از فروش انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما