اقتصاد 100 گزارش می دهد؛

احتمال ثبت قیمت نجومی برای پژو 207 / عرضه انفجاری ایران خودرو در بورس

اقتصاد100-براساس اطلاعیه بورس کالای ایران پژو 207 ایران خودرو دوشنبه هفته آینده در بورس کالا عرضه خواهد شد و با توجه قیمت های نهایی ثبت شده برای خودروهای بورسی و عدم تعادل در عرضه و تقاضا برای این خودرو احتمالا همانند محصولات بهمن موتور، پژو 207 نیز در بورس کالا به قیمت های نجومی به فروش خواهد رسید تا اندکی زیان انباشته این خودروساز کاهش یابد.

احتمال ثبت قیمت نجومی برای پژو 207 / عرضه انفجاری ایران خودرو در بورس

به گزارش گروه کسب وکار اقتصاد ۱۰۰،خودرو پژو ۲۰۷ ایران خودرو پس از بررسی مدارک و مستندات در هیأت پذیرش کالا و اوراق بهادار در تاریخ اول آبان ماه در بازار اصلی بورس کالای ایران پذیرش شده بود و قرار است این خودروساز روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید را در بورس کالا عرضه کند.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران این خودرو پژو 207 فرمان برقی  را با قیمت پایه ۱۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه خواهد کرد . علاوه بر قیمت پایه هزینه‌ها شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعاً به مبلغ ۴۳ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۰۰ ریال به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه باید توسط خریدار پرداخت شود.

روند فروش در بورس کالا بر حسب مزایده و پیشنهاد قیمت بالاتر است. به بیان بهتر، کالا در نهایت به خریداری تعلق می‌گیرد که قیمت بالاتری را ارائه و پرداخت کند. بدین ترتیب، خودروهای پرطرفدار به دلیل حجم فراوان تقاضا ممکن است با قیمت گران‌تری فروخته شوند، چرا که رقابت بین متقاضیان بیشتر بوده و قیمت پیشنهادی بدون محدودیت خاصی بالا می‌رود.

با توجه قیمت های نهایی ثبت شده برای خودروهای بورسی و عدم تعادل در عرضه و تقاضا و قمیت 425 میلیونی در بازار آزاد برای این خودرو احتمالا همانند محصولات بهمن موتور، پژو 207 نیز در بورس کالا به قیمت های نجومی به فروش برسد تا اندکی از زیان انباشته خودورسازان کاهش یابد.

یک شنبه گذشته نیز سومین عرضه خودروهای گروه بهمن امروز انجام شد  و ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی پنج نفره، ۹۸ دستگاه به رنگ سفید و ۹۸ دستگاه مشکی به  قیمت پایه  ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شد. همچنین ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی هفت نفره شامل ۹۸ دستگاه سفید و ۹۸ دستگاه مشکی به قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان روی تابلو عرضه رفت.که در نهایت خودرو فیدلیتی 7 نفره با رنگ سفید با 42 درصد رشد نسبت به قیمت پایه به قیمت یک میلیارد و 96 میلیون تومان به فروش رسید.

همچنین قیمت پایه دیگنیتی پرایم برای عرضه در بورس کالا ۸۲۱ میلیون و پانصدهزار تومان در نظر گرفته شده بود که.این خودرو در معامله بورس کالا در رنگ سفید تریم مشکی با قیمت پایه 1 میلیارد و 185 میلیون تومان معامله شد. همچنین رنگ مشکی تریم مارون نیز با قیمت پایه 1 میلیارد و 285 میلیون تومان معامله گردید که با در نظر گرفت هزینه های اضافی و خواب پول مشتریان قیمت نهایی این خودرو بیشتر از قیمت بازار آن است.

با توجه به آمار عرضه خودروساز بزرگ کشور می توان نتیجه گرفت که عرضه خودروهای پر تقاضای بازار با کاهش شدیدی روبرو شده است و زمزمه عرضه تمامی خودروها در بورس کالا نیز سیگنال منفی به بازار ارسال می کند که طی ماه های آینده عرضه خودرو در بازار به شدت افت خواهد کرد که در نتیجه باعث افزایش شدیدتر قیمت ها  در بازار آزاد نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما