خامه و کره چرا باز هم گران شد؟

اقتصاد 100 - کره و خامه در هفته جاری گران شد اما با توجه به رشد قیمت شیر در اردیبهشت ماه فعلا افزایش قیمت این کالا منتفی ست.

خامه و کره چرا باز هم گران شد؟

کره و خامه در هفته جاری گران شد اما با توجه به رشد قیمت شیر در اردیبهشت ماه فعلا افزایش قیمت این کالا منتفی است.

علی رجبی، رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در گفتگو با خبرنگار اقتصاد١٠٠ با بیان اینکه اردیبهشت ماه قیمت شیر و محصولات لبنی ۲۵ درصد افزایش قیمت داشت خاطرنشان کرد: اخیرا چون بحث چربی ها را داشتیم، اگر کالایی نیز مجدد گران شده به دلیل استفاده از چربی مازاد حد استاندارد بوده است.

او یادآور شد: در هفته جاری قیمت کره و خامه دوباره افزایش پیدا کرد که دلیل این افزایش قیمت، رشد صادرات این محصولات بوده است. این کالاها جزو محصولات صادراتی است و قیمت آن را عرضه و تقاضای موجود در بازار تعیین می کند.

رجبی متذکر شد: خرید کره و خامه در بازارهای صادراتی بیشتر شده و دولت نیز حمایت های ارززی و صادراتی  از این کالاها داشته به همین دلیل میزان عرضه در بازار داخل اندکی کاهش یافته و در نتیجه قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات دیگر گران شده ها در این بازار را نیز محصولات لبنی پرچرب مانند ماست های پرچرب و هموژنیزه دانست و عنوان کرد: قیمت کالاهایی که از چربی بیشتری استفاده می کنند به دلیل افزایش قیمت کره و خامه، رشد پیدا کرده است.

رجبی تاکید کرد: کمبودی در حوزه لبنیات از جمله کره و خامه نداریم و بازار لبنیات به جز اندکی افزایش قیمت، نوسان دیگری ندارد. همچنین قیمت شیر خام فعلا روی قیمت هایی که اردیبهشت ماه اعلام شده، تثبیت شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما