اختصاصی اقتصاد 100 / نایب رئیس کمیسیون امور داخلی

اظهار پشیمانی مجلسی ها از حذف دلار جهانگیری / تثیبت دستوری مرغ ممکن نیست

اقتصاد 100 - نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشورمجلس تاکید کرد:در شرایطی که زیر ساخت های حذف ارز ترجیحی ازسوی دولت انجام نگرفته بود اشتباه فاحشی درمورد حذف این ارز صورت گرفت.

اظهار پشیمانی مجلسی ها از حذف دلار جهانگیری / تثیبت دستوری مرغ ممکن نیست

محمدحسن آصفری نماینده اراک در گفتگو با اقتصاد 100 با بیان اینکه بدون هیچ زمینه سازی، ارز 4200 تومانی حذف شد افزود:مجلس ارز ترجیحی را حذف نکرد بلکه اجازه آنرا داد تا دولت چنانچه توانست زیر ساخت ها و عدالت اقتصادی فراهم کند اقدام به انجام نماید اما با حذف این ارز شاهدیم که ورود نهاده های دامی به کشور با مشکل مواجه شد و نتوانست در اختیار تولیدکنندگان مرغ و دام قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت مرغ با شیوه دستوری دولت تثبیت می شود تصریح کرد:تثبیت قیمت مرغ با دستورشدنی نیست. ما از چند ماه پیش درمورد قیمت اعلام خطر کردیم وگفتیم که مرغداریها جوجه ریزی نمی کنند وبا مشکل قیمت بالای نهاده ها مواجه هستند.

آصفری خاطر نشان کرد:مرغ کالایی اساسی است که مورد استفاده فقیر،متوسط وغنی است، به دلیل بالا بودن قیمت گوشت قرمز بیشتر اقشار آسیب پذیر از این پروتئین استفاده می کنند لذا افزایش قیمت مرغ بالای 100 هزار تومان توجیه پذیر نیست.

وی با بیان اینکه قوه مجریه باید مرغداری ها را حمایت کند گفت:‌اگر دولت توان حمایت ندارد باید با ارزی که در اختیار دارد نسبت به واردات مرغ اقدام کند تا بتواند بازار را اشباع کرده و کمبود بازار که منجر به افزایش قیمت شده را کنترل کند.

نماینده اراک در مورد دخالت مجلس در امور اجرایی افزود:وقتی مردم به نمایندگان مراجعه می کنند وظیفه ما است که دخالت کنیم ودرهیچ جای قانون ، برای مجلس منعی نیست چون از وظایف نظارتی نمایندگان محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 2 هفته پیش جلسه ای با تولید کنندگان مرغ و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده تصریح کرد: ایشان در این جلسه گفتند که اقداماتی در مورد واردات نهاده ها صورت گرفته و شرایط بازار بهتر خواهد شد.

آصفری از مطالبه گری رسانه ها در مورد پیگیری حقوق مردم از خبرنگاران قدردانی کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما