انفجار بزرگ در انتظار قیمت برنج ایرانی و خارجی / دولت از خواب بیدار شود!

اقتصاد 100 - رئیس انجمن برنج با اشاره به میزان اندک واردات برنج در سال جاری تاکید دارد اگر ممنوعیت واردات ادامه پیدا کند شاهد انفجار قیمت در بازار خواهیم بود.

انفجار بزرگ در انتظار قیمت برنج ایرانی و خارجی / دولت از خواب بیدار شود!

مختاریانی با اشاره به ممنوعیت واردات برنج گفت: اکنون قسمت قابل توجهی برنج در دست کشاورزان است و اگر ممنوعیت واردات بخواهد ادامه داشته باشد، نظر به اینکه حجم واردات ۴۰ درصد سال گذشته است (کمتر از نصف) دوباره بیم این می‌رود که قیمت برنج ایرانی بالا برود و در فصل جدید که از ماه بعدی شروع می‌شود بار دیگر قیمت‌ها بالا رفته و دست مردم از تهیه برنج ایرانی کوتاه بماند.

بنابراین در این فرایند باید هم مصرف کننده ۹۰ میلیون نفری را دید هم کشاورز را زحمت می‌شمد و امنیت غذایی کشور را تامین می‌کنند. در این میان دولت باید در نظر داشته باشد که طولانی شدن روند ممنوعیت واردات موجب افزایش قیمت هاو لطمه خوردن به مصرف‌کننده و سپس کمی دورتر به کشاورز بازمی‌گردد. در حالی که من شخصا نگران هستم تا با ممنوعیت واردات بار دیگر افزایش قیمت‌ها رقم بخورد.

رییس انجمن تامین کننندگان و تولیدکنندگان برنج در خصوص ارائه راهکاری در این رابطه گفت: راهکاری که ما پیشنهاد دادیم و تقریبا هم توسط دولت پذیرفته شد خرید تضمینی از کشاورزان‌بود تا فشار روی آنان کمتر شود و از طرح‌هایی شبیه سبد کالا استفاده شود.

وی در رابطه قیمت خرید تضمینی برنج گفت: طبق اطهارات مسئولان در این خصوص قرار است حدود ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این امر اختصاص یابد و حدود ۵۰ هزار تن در این فرایند خریداری خواهد شد تا شرایط کشاورزان نیز مدنظر قرار بگیرد.

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما