6 مدل خودرو کیا 2023 وارداتی به زودی عرضه می شود + مدل و قیمت ثبت شده در گمرک

اقتصاد ۱۰۰- پس از اینکه آذر ماه سال 1401 موضوع واردات خودرو ابلاغ شد، در اسفند ماه سال گذشته حدود 120 هزار نفر متقاضی خودروهای وارداتی برای خرید این خودروها با واریز 500 میلیون تومان اعلام آمادگی کردند که تا به حال مراحل ثبت سفارش و واردات حدود 4000 خودرو به کشور صورت گرفته و تعدادی از آنها هم در حال طی کردن مراحل تحویل به مشتریان هستند.

6 مدل خودرو کیا 2023 وارداتی به زودی عرضه می شود + مدل و قیمت ثبت شده در گمرک

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ به نقل از رکنا روز گذشته مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون 17 شرکت فعال ثبت سفارش واردات خودرو داده اند، از ترخیص تعدادی خودروی زوتی از گمرکات کشور خبر داد و قرار است طی هفته جاری و هفته آینده نیز ترخیص خودروهای هیوندا آغاز شود. قابل ذکر است که در یک نوبت هم چند روز پیش تعداد 51 دستگاه خودرو چانگان از گمرکات ترخیص شد.

آنچه مشخص است تاکنون نزدیک به 4 هزار دستگاه خودرو وارد گمرک شده است و به زودی بالغ بر یک هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص می شود و واردات خودروهای مختلفی از جمله هیوندا النترا، نیسان‌، تویوتا و خودروهای اروپایی سرعت خواهد گرفت و 5 هزار خودروی ثبت سفارش شده وارداتی نیسان نیز در حال انجام است. حدود 5 شرکت نیز برای واردات خودروهای تویوتا ثبت سفارش کرده اند.

به گزارش رکنا، همچنین در پی مشخص شدن قیمت گمرکی محصولات کیا ، روند ترخیص قطعی و مراحل قیمت گذاری 6 مدل خودروی کیا در حال انجام است و ظرف یک ماه آینده ترخیص این خودروها نیز به پایان می رسد.

نمایندگی کیا کوشا خودرو

پس از اینکه قیمت های نهایی خودروهای وارداتی مشخص و اعلام شد، براساس قوانین و اولویت های سامانه یکپارچه خودرو ، متقاضیان می توانند خودروی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند یا اینکه منتظر بمانند تا خودروی مورد نظر در سامانه عرضه شود. در حال حاضر 120 هزار نفر در سامانه وزارت صمت ثبت نام کرده اند.

قابل ذکر است که اگر روند واردات خودرو در حد خبرسازی های رسانه ای باشد و برای مثال تنها 100 دستگاه خودرو وارد کشور شود، قطعا در بازار تاثیرگذار نخواهد بود اما اگر واردات به صورت اصولی، با پشتوانه و حمایت های لازم، بدون ایجاد مانع و طبق روال به بازار عرضه و به دست مصرف کننده برسد و توازن عرضه و تقاضا برقرار شود، قطعا تاثیرگذار خواهد بود و شاهد اتفاق های خوب در بازار خواهیم بود.

در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا و عدم عرضه کافی قیمت خودرو همچنان بالا است و اگر این روند نه با واردات 100 دستگاه خودرو که با واردات 5 هزار یا 10 دستگاه خودرو صورت گیرد می توانیم امیدوار باشیم که بخشی از نیاز بازار پاسخ داده شده و آنجا است که قطعا قیمت ها شکسته و واقعی می شوند. آنجا است که خودروسازان و واردکنندگان با هم رقابت می کنند تا شرایط بهتری برای مصرف کننده ایجاد کنند.

باید امیدوار باشیم که در این مسیر دست افراد و نهادهایی که با واردات خودرو مخالف هستند برای همیشه کوتاه شود.

قیمت های 6 محصول کیا که در گمرک تایید شده است به شرح زیر است، لازم به ذکر است که قیمت های گمرکی ثبت شده خودروهای کیا اسپورتیج و K5  نیز در روزهای آتی مشخص می شود:

قیمت گمرکی خودروهای وارداتی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما