یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در غرب تهران پس از 15 سال !

اقتصاد 100 - در 15 سال گذشته قیمت مسکن در مناطق غربی تهران که خط مترو به آنجا هنوز نرسیده بود کمتر از سایر مناطق بود اما اکنون مشاهده می‌شود که با توسعه مترو قیمت مسکن در مناطق غربی نیز رشد داشته است.

یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در غرب تهران پس از 15 سال !

علیرضا مهدی زاده حکاک کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد 100 با اشاره به موضوع تاثیر احداث ایستگاه‌های مترو در تغییر قیمت مسکن گفت: با افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو شاهد افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران هستیم و می‌توان گفت که این دو موضوع رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به چرایی این موضوع بیان کرد: در دسترس پذیر شدن مناطق و همچنین ارتباط نزدیک و بدون ترافیک آنها با مراکز اداری منجر می‌شود تا قیمت مسکن بالاتر رود و افتتاح ایستگاه مترو نیز منجر به این می‌شود تا  شهروندان بتوانند  به راحتی به مراکز شهر دسترسی داشته باشند.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: وقتی مترو به مناطق  مختلف تهران می‌رسد مهاجرت از مرکز شهر به مناطق جدیدی که خط مترو به آنجا رسیده است رخ می‌دهد و همین موضوع خود در ایجاد توازن قیمت میان محلات مختلف تاثیرگذار است.

مهدی زاده حکاک ادامه داد: برای مثال در 15 سال گذشته قیمت مسکن در مناطق غربی تهران که خط مترو به آنجا هنوز نرسیده بود کمتر از سایر مناطق بود اما  اکنون مشاهده می‌شود که با توسعه مترو قیمت مسکن در مناطق غربی نیز رشد داشته است.

بر اساس آنچه که در این گزارش به آن  اشاره شد وجود خطوط حمل و نقل شهری  مخصوصا مترو در افزایش میزان قیمت مسکن تاثیر مثبتی دارد همچنین با ایجاد مراکز تجاری که شرکت مترو تهران به دنبال احداث آنها در تمامی ایستگاه‌ها است می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد این بود که بهای مسکن در مناطقی که خطوط مترو از آنجا عبور کرده است بیش از پیش شود.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز