عمانی ها به دنبال لوازم خانگی ایرانی !

اقتصاد ۱۰۰ - در راستای تداوم برنامه‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان از شهرک صنعتی شمس آباد و ۴ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی بازدید کرد.

عمانی ها به دنبال لوازم خانگی ایرانی !

 

به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "قیس بن محمد الیوسف" وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان که در رأس هیأتی بیش از ۶۰ نفر متشکل از مسئولین دولتی، رئیس، هیأت رئیسه و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع عمان و تعدادی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی و شرکت‌های بخش خصوصی این کشور به ایران سفر کرده است، به همراه "علی رسولیان" معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی شمس آباد و ۴ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک صنعتی بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این دیدار و بازدید‌های انجام شده، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعتی کشورمان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ارایه داد و افزود: با توجه به فعال بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشورمان این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز ارتقاء مراودات صنعتی دو کشور باشد.

رسولیان، همچنین اضافه کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان بیش از ۵۱ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط فعال هستند که زمینه اشتغال بیش از یک میلیون نفر را فراهم آورده اند، به هم رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور و ارتباط‌گیری کسب و کار‌ها نیز زمینه دیگری برای ارتقای مراودات اقتصادی می‌باشد.

وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان و هیأت همراه همچنین از خرید کالا‌های ایرانی از جمله لوازم برقی و خانگی، محصولات الکترونیک، کاشی و سرامیک، دارو و... استقبال کردند.

این هیأت اقتصادی و تجاری به استفاده از توانمندی‌های صنعتی کشورمان در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی علاقمند بودند و از سرمایه‌گذاری‌های مشترک صنعتی استقبال کردند.

عمانی‎ها ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های مشترک، ظرفیت‌های صنعتی کشورمان را زمینه ساز ارتقای مبادلات تجاری و تعمیق همکاری‌ها دانستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران نیز در این بازدید‌ها گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد را به هیات عمانی ارایه داد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز