رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

عوارض ارز 4200 تومانی هنوز باقی است/ تکانه های ارز ترجیحی ادامه دار است

اقتصاد 100- رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است آنچه که در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد، می‌توانست چند سال زودتر نهایی شود؛ اما هنوز کار در این زمینه به پایان نرسیده است.

عوارض ارز 4200 تومانی هنوز باقی است/ تکانه های ارز ترجیحی ادامه دار است

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100 از اتاق ایران، مسعود خوانساری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران بیان کرد: گزارش‌های ما نشان می‌دهد که اتاق بازرگانی تهران از سال ۱۳۹۷ و همزمان با اجرایی شدن طرح ارز ترجیحی بارها با دولت در این رابطه مکاتبه کرده و این خواسته را مطرح کرده که نرخ ارز در اقتصاد ایران تک نرخی شود.

وی با بیان این‌که تنها با روی کار آمدن دولت جدید به این خواسته‌ها توجه شد تصریح کرد: در حال حاضر ارز ترجیحی به ارز نیمایی تبدیل شده است اما ما معتقدیم راه‌حل برون رفت از شرایط فعلی و برطرف کردن مشکلات بازار پرکردن فاصله میان ارز ترجیحی و نیمایی با ارز بازار آزاد است و دولت باید در این زمینه نیز گام نهایی خود را بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت هنوز با محوریت بانک مرکزی محدودیت‌هایی را برای ارز صادر کنندگان اعمال می‌کند و در واقع ارز آنها با نرخ نیمایی در اختیار وارد کنندگان قرار می‌گیرد. این در حالی است که صادر کننده محصولات خود را با نرخ آزاد دریافت کرده ولی مجبور می‌شود آن را با نرخ نیمایی عرضه کند و این مساله برای صادر کنندگان مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما