رویای توسعه فضای مجازی بدون اینترنت!

بی هوشیِ هوش مصنوعی / ایران چیزی به نام اینترنت ندارد!

اقتصاد 100- دبیر مسابقه هوش مصنوعی می گوید وقتی که چیزی به نام اینترنت در کشورمان وجود خارجی ندارد یا زمانی که اینقدر ناپایداری هست، نمی‌توان انتظار داشت شرکت‌های نوپا در این حوزه ادامه حیات دهند.

بی هوشیِ هوش مصنوعی / ایران چیزی به نام اینترنت ندارد!

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100 از تجارت نیوز، ایمان کریمی، دبیر مسابقه هوش مصنوعی (iAAA) می گوید: اعتقادی که در حال حاضر وجود دارد این است که چیزی به نام اینترنت وجود خارجی ندارد. یعنی خودمان در شرکت وقتی بخواهیم به یک سری منابع خارجی دسترسی پیدا کنیم با هزار مشکل مواجه می‌شویم. الآن بیشتر از اینکه کارهای معمولی را انجام دهیم، به روش‌های ساخت vpn که بتواند کارها را حل کند فکر می‌کنیم و فکر نمی‌کنم هیچکس منطقا بخواهد وقتش را صرف چنین کاری کند.

وی افزود: همواره مطرح کردم که نمی‌توان جزو ۱۰ اقتصاد برتر هوش مصنوعی دنیا شویم، وقتی که چیزی به نام اینترنت در کشورمان وجود خارجی ندارد یا زمانی که اینقدر ناپایداری هست، نمی‌توان انتظار داشت شرکت‌های نوپا در این حوزه ادامه حیات دهند.

منابع هوش مصنوعی در اختیار همه هست؛ اما زمانی که برای دانلود برخی داده‌ها که مثلا چند ده ترابایت است، اینترنتی وجود ندارد، اساسا از آن محروم می‌شویم. یا وقتی که بخواهیم این داده‌ها را روی یک سرور قرار دهیم، باید سرور را به خارج از کشور وصل کنیم که فرایند را خیلی سریع‌تر انجام دهد؛ بدون اینترنت این کار امکان‌پذیر نیست.

کریمی ادامه داد: به عقیده من، فقط اینترنت بین‌الملل قطع نشده؛ اینترنت داخلی هم دچار مشکل شده. به طوری که سرویس‌های بسیار معمول که قبلا خیلی راحت از آنها استفاده می‌کردیم نیز دچار اختلال شدند. این طور نیست که صنعت IT فقط محدود به کشور خودمان باشد و این گونه نیست که بگوییم در داخل کشور صنعت پیشرفته‌ای داریم. اگر به صنعت IT کشورهای دیگر نگاه نکنیم توسعه دادن بی‌معنی است.»

به گفته کریمی مسئولان ما آرزوهایشان را به عنوان برنامه، مکتوب می‌کنند. مثلا آرزوی ساختن ایران در ۱۴۰۴ است، اما وقتی این آرزو را داشتند نمی‌دانستند برای رسیدن به چنین افقی چه لوازمی نیاز است. در مورد هوش مصنوعی هم یک سری آرزو وجود دارد که آنها را مکتوب می‌کنند و نمی‌دانم بدون اینترنت چطور می‌توانند این آرزوها را محقق کنند؟! قرار است در ۱۰ سال آینده جزو ۱۰ اقتصاد برتر هوش مصنوعی شویم و وقتی ارتباطمان را با دنیا قطع می‌کنیم چطور قرار است این آرزو برآورده شود؟

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما