راهکار پیشنهادی قطعه سازان برای افزایش تولید خودرو چیست؟

اقتصاد 100 - ­رئیس انجمن قطعه سازان خودرو گفت: اگر قصد افزایش تولید خودرو را داریم، باید پول قطعه سازان به موقع پرداخت شود تا آن‌ها هم بتوانند سریعتر مواد اولیه را خریداری کرده و تولید را افزایش دهند.

راهکار پیشنهادی قطعه سازان برای افزایش تولید خودرو چیست؟

محمدرضا نجفی منش، گفت:یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در صنعت قطعه سازی، کمبود نقدینگی و به تبع آن افزایش مطالبات قطعه سازان است در چند سال اخیر متاسفانه خودروساز سفارش به قطعه ساز می‌داد، اما پرداختی‌ها با تاخیر بود در حالیکه پرداختی‌ها باید به موقع صورت گیرد تا قطعه ساز بتواند افزایش تولید دهد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه پرداخت به موقع پول قطعه سازان موجب افزایش تولید می‌شود، گفت: قرار شده است که تولید خودرو به بیش از یک میلیون و نیم میلیون دستگاه برسد، برای رسیدن به این افزایش تولید نیاز است که قطعه با سرعت بیشتری تولید شود و زمانی که قطعه تولید شود می‌توان تولید خودرو بیشتری داشت؛ اگر طلب قطعه ساز به موقع تسویه نشود تولید فعلی را از دست خواهیم داد.

به گفته نجفی منش، اگر این تسهیلات به موقع پرداخت نشود علاوه بر مشکلاتی که برای تولید ایجاد می‌کند، منجر به نارضایتی کارکنان این صنعت به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق آن‌ها می‌شود و در نهایت نتایج منفی به همراه خواهد داشت.

او با بیان اینکه چالش‌های صنعت خودرو، نقدینگی، قیمت گذاری دستوری خودرو و مطالبات قطعه سازان است، گفت: تا زمانی که قیمت خودرو دستوری محاسبه می‌شود زیان خودروسازان افزایش می‌یابد، باید قیمت گذاری آزاد و به دست خودروساز صورت گیرد تا شاهد تک نرخی شدن آن باشیم. علاوه بر کمبود نقدینگی، نوسانات نرخ ارز نیز تاثیر منفی در بازار قطعه و خودرو داشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه ساخته است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز