نمایشگاه بهاره تهران متفاوت تراز همیشه

بوستان ولایت خالی تر از جیب خالی؛ ارم چشم کم نور بهاره

اقتصاد۱۰۰- استقبال مردم از نمایشگاههای متعدد بهاره در سطح شهر تهران در انتهای سال ١۴٠١ بسیار متفاوت است به گونه ای غرفه داران هم ناراضی هستند. تنها یک نمایشگاه توانسته رضایت مردم را جلب کند.

بوستان ولایت خالی تر از جیب خالی؛ ارم چشم کم نور بهاره

گزارش میدانی خبرنگار گروه کسب وکار حاکیست که در سطح شهر تهران از سه هفته مانده به پایان سال انواع نمایشگاه به نام بهاره دایر شده است. 

هر سازمانی  برای متقاضیان مجوز برپایی نمایشگاه بهاره صادرکرد. اینکه قیمت غرفه ها چندست وجه کالای در این غرفه ها عرضه می شود هم بحث جدی دیگر است. 

در بازدید از نمایشگاه بوستان ولایت که اتاق تعاون مجری برگزاری است بازدید کردیم. برخلاف سال‌های قبل تعداد غرفه های غیراز کالای اساسی تعدادشان حتی به پنجاه نمی رسید و تعداد مردمی که جلوی غرفه ها حضور داشتند کمتر از انگشتان یک دست بودند. حتی نمی شد حالشان را بپرسیم چون رنگ رخسارشان از سر درونشان خبر می داد. 

در سالن دیگر که مثلاً بیش از ١٠٠ غرفه دایر بود فقط در مقابل یک غرفه تعداد کمتر از ٢٠ نفر برای خرید کالای اساسی از اتحادیه تعاونی ها صف کشیده بودند بقیه غرفه ها که لواشک فروشی و آجیل فروشی و شیرینی فروشی بودند مردمی را می دیدی که نگاه خاصی به کالاها می کردند ورد می شدند در کل نمایشگاه صدنفر حضور نداشتند. اینها هم با پرداخت هزینه پارکینگ آمدند دیدند حتی ارزش پرداخت آن مبلغ را نداشت. 

پارک ارم وبهار فروشندگان

در پارک ارم مثل سالهای قبل از کرونا نمایشگاه بهاره برپاشد. تعداد غرفه ها اما این بار کمتر و میزان خدمات دهی به مردم و  متصدیان واحد‌های صنفی منظم تر شده است. 

مردم همیشه از نمایشگاه ارم بیشتراز سایر نقاط شهر استقبال می کنند پس نیاز به خدمات دارند. برای نخستین بار در نمایشگاه بهاره ارم مردم بابت پارکینگ خودرو بی‌دغدغه بودند زیرا هزینه کل پارکینگ در طول برگزاری نمایشگاه را اتاق اصناف تهران یکجا پرداخت کرد. 

شاید همین خدمت کوچک یک حرکت خوب برای جذب مشتری بود تا باعث شود از تمام نقاط تهران بیشتر بازدید کننده و خریدار را داشته باشد اما با این وجود نمایشگاه بهاره پارک ارم هم مثل سالهای قبل نبود. 

مجری نمایشگاه بهاره ارم اتاق اصناف تهران واتحادیه های صنفی هستند پس باید نظارت دقیق تر وجود داشته باشد به همین دلیل شاهد برچسب قیمت ها خواهید بود و بازرسانی که در میان مردم حضور محسوس و نامحسوس دارند. 

تهران غرق در نمایشگاه بهاره

به جز نمایشگاه ارم که اتاق اصناف تهران برگزار می کند در هر منطقه شهرداری تهران و هر ناحیه یک نمایشگاه دایرشده است. هرجور شده تعدادی غرفه گذاشتند هرچی که بشه می فروشند اما ازخریدار خبری نیست. 

درحالی تهران غرق در نمایشگاه جور وا جور شده است که معلوم نیست آیا اتاق اصناف تهران که طبق قانون باید مجوز برپایی نمایشگاه بدهد مجوزها را صادر کرد یا اینکه ارگانها و سازمانهای دیگر خودشان تصمیم به صدور مجوز و نشاندن نمایشگاه در خیابان گرفتند. 

نمایشگاه بهاره هم تمام شد اما بازار وارد رکود بسیار سنگینی شده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز