اقتصاد 100 گزارش می دهد؛

آغاز حرکت خودروهای ژاپنی و اروپایی هفته آینده به سمت ایران+ جزئیات

اقتصاد100-بر اساس اعلام وزارت صمت طی هفته آینده مراحل ثبت سفارش واردات آغاز خواهد شد و محصولات ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی جزو خودروهای وارداتی هستند.

 آغاز حرکت خودروهای ژاپنی و اروپایی هفته آینده به سمت ایران+ جزئیات

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100، روز گذشته وزارت صنعت و معدن اعلام کرده اصلاح آیین نامه واردات خودرو در دولت پایان یافت و طی چند روز آینده مراحل ثبت سفارش از طریق شرکت های تایید شده آغاز می شود. در این خصوص سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیزبا تایید این موضوع اعلام کرد روز دوشنبه شرکت‌هایی که در مرحله نخست بررسی‌ها حائز صلاحیت بودند در جلسه‌ای با معاونت حمل و نقل وزارت صمت متعهد شدند به سرعت ثبت سفارش و سایر مراحل واردات خودرو را انجام دهند.

واردکنندگان با برندهایی از خودروسازان ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی (در رده خودروهای اقتصادی) مذاکره داشته‌اند و این برندها جزو خودروهای وارداتی هستند.

پذیرش درخواست ۲۴ شرکت برای واردات خودرو

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل نیز در خصوص اخرین وضعیت شرکت های مجاز برای واردات خودرو گفت: در این مدت ۳۸۰ فقره درخواست واردات خودرو از سوی متقاضیان دریافت شد که در کارگروه تجارت و ارتباطات بین‌الملل معاونت صنایع حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارزیابی‌های اولیه، در مرحله نخست، درخواست ۲۴ شرکت متقاضی که شرایط اصلی موضوع دستورالعمل اجرایی آئین‌نامه را برخوردار بودند، مورد پذیرش قرار گرفته و با آن‌ها جلسات حضوری برگزار شد.

در جلسات حضوری، پس از توضیح دقیق شرایط فعلی واردات و انتقال فناوری، از متقاضیان خواسته شد طی نامه رسمی به طور مشخص، نام و مدل خودروی موردنظر، تعداد کل تقاضا، قیمت فوب، تعداد قابل عرضه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برنامه انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری فناورانه را اعلام کنند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما