از خودروی راه یافته به بورس کالا چه می‌دانیم؟!

اقتصاد 100 - شرکت بورس کالای ایران اعلام کرد: خودرو ۲۰۷ دنده‌ای ، سه‌شنبه ۲ اسفندماه در بورس کالا عرضه خواهد شد.

از خودروی راه یافته به بورس کالا چه می‌دانیم؟!

این عرضه درحالی صورت خواهد پذیرفت که روند تولید خودرو پژو 206 متوقف شده و احتمالا متقاضیان این خودرو به سمت پژو 207 سوق پیدا می‎کنند.

حال در ادامه، سرویس کارشناسی خودرو "کارنامه" با تحلیل اطلاعات مربوط به گزارش کارشناسی خودروهای ۲۰۷ دنده‌ای، به آمار جامعی در مورد کیفیت این ماشین بعد از چندسال کارکرد دست یافته است.

به همین جهت اگر به دنبال خرید خودروی پژو 207 دنده‎ای جهت کاربرد روزمره هستید، می‎توانید به مطالعه این گزارش بپردازید.

 

تاریخچه عرضه ۲۰۷ دنده‌ای در بورس کالا​

به گزارش اقتصاد۱۰۰ خودروی ۲۰۷ دنده‌ای تا به امروز ۷ بار در بورس کالا عرضه شده است.  در جدول زیر روند رشد قیمت بازار آزاد و قیمت نهایی این خودرو در  بورس را طی ۷ عرضه قبلی مشاهده می‌نمایید.

بیشترین تعداد ۲۰۷ عرضه‌شده در بورس کالا مربوط به تاریخ ۱۱ و ۱۸ دی ماه بود که ۴۰۰۰ دستگاه به مشتریان بورس خودرو فروخته شد.

Picture1

درب تعویضی در ۴٪ خودروهای ۲۰۷ کارکرده

نمودار زیر با بررسی گزارش کارشناسی چندین هزار خودروی ۲۰۷ دنده‌ای در کارنامه به دست آمده است. همانطور که در نمودار پیداست ۲۰٪ خودروهای ۲۰۷ دنده‌ایِ کارکرده در قسمت درب‌ها مورد لیسه‌گیری یا صافکاری بدون رنگ قرار گرفته‌اند. از آمار ۴۶٪ فرورفتگی در درب‌ها که بگذریم، حدود ۴٪ ماشین‌های ۲۰۷، درب آبرنگی یا تعویضی داشته‎اند.

نکته جالب در ارتباط با سقف خودروهای ۲۰۷‌ دنده‎ایِ دست‌دوم این است که به جز خط و خش، رنگ‌سوختگی و فرورفتگی ایراد دیگری در گزارش‌های کارشناسی مربوط به این خودرو در کارنامه دیده نشده است.

Picture2

 

وضعیت کلی گلگیر و سپر ۲۰۷ های کارکرده

براساس گزارش‌‎های سرویس کارشناسیِ کارنامه، ۱۰٪ خودروهای ۲۰۷ کارکرده گلگیر تعویضی یا رنگ‌شده داشته‎اند و بعد از خط و خش و فرورفتگی، بیشترین ایراد در گلگلیر مربوط به لیسه‌گیری یا صافکاری بدون رنگ بوده است. آمار دقیق درباره آسیب گلگیر و سپر را در نمودار زیر ببینید.

Picture3

ستون و شاسی نسبتا محکم

تحلیل اطلاعات مربوط به کارشناسی بدنه خودروهای ۲۰۷ در کارنامه نشان می‌دهد این خودرو در بخش ستون و شاسی، کمتر از ماشین‌های هم‌رده خود در معرض آسیب قرار گرفته است. در واقع تنها کمتر از ۱۰٪ خودروهای ۲۰۷ دنده‌ای کارکرده در قسمت شاسی و ستون دچار ایراداتی مثل فرورفتگی، خط و خش، رنگ‌شدگی و لیسه‌گیری شده و درصد تعویض شاسی و ستون در ۲۰۷ ‌های کارکرده تقریبا ۰٪ بوده است.

 

۲۰٪  از خودرو‌های ۲۰۷ دست‌دوم دچار ایراد در موتور می‌شوند

یکی از موارد مهم در  انتخاب و خرید یک خودرو، کیفیت موتور و گیربکس آن می‌باشد. براساس گزارش منتشر شده از سرویس کارشناسی خودرو کارنامه به نظر می‌رسد حدود ۲۰٪ از خودروهای ۲۰۷ دست‌دوم در تحلیل گزارش‎های کارشناسی، موتور معیوب داشته‌اند.

گیربکس این خودروها از کیفیت بهتری برخوردار بوده و تنها ۹٪ از خودروهای ۲۰۷‌ کارکرده در قسمت گیربکس، ایراد پیدا کرده‎اند.

 

آشنایی با کیفیت سایر خودروهای کارکرده با کارنامه

شایان ذکر است سرویس کارشناسیِ خودرو کارنامه در مورد دیگر خودروهای محبوب بازار به آمار جالبی دست یافته است که همگی با تحلیل گزارش‌های کارشناسی به دست‌آمده‌اند.

متقاضیان محترم می‎توانند برای مطالعه آمار مربوط به کارشناسی خودروی ۲۰۶ ، هیوندا، تارا، سمند، چری، ام‌وی‌ام، لکسوس و .... به پایگاه اینترنتی کارنامه مراجعه نمایند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما