آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران

موج سواری در اصناف

اقتصاد 100- موج سواری بر روی پیشنهادات دیگران رسمی معمول در اصناف است که همزمان با برگزاری انتخابات صنفی مشاهده می شود واین بار همزمان با آغاز رقابت انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران شاهد شروع موج سواری روی پیشنهادات دیگران هستیم.

موج سواری در اصناف

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار ثبت نام داوطلبان عضویت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در 31 اتاق ودر دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی چند روزی است که آغاز شد.

هیات رئیسه اتاق اصناف ایران عالی ترین مقام تصمیم گرنده صنفی برای اصناف است. دولت وقوای سه گانه برای هرگونه تصمیم سازی وتصمیم گیری برای اصناف از اعضای هیات رئیسه مشورت می گیرند. تمام اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران درهیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی عضو بوده وحق رای دارند واین موارد تنها بخش اندکی از عضویت در هیات رئیسه است.

همزمان با شروع رقابت جالب داوطلبان عضویت در هیات رئیسه آنهایی که سالها تجربه دارد از منظر خویش پیشنهادی را ارائه می دهد که در تصمیم رای دهندگان موثراست. حسنی رئیس اتاق اصناف یزد که بعد از سالها تجربه اندوزی در اصناف یکی دوماهی است نایب رئیس اول هیات ریسه اتاق اصناف ایران است با شناسایی خلا های موجود پیشنهاد کرده است تا در تمام استانها روسای اتاق اصناف مراکز استانها مشاور صنفی استانداران شود.

رئیس اتاق اصناف یزد به این دلیل پیشنهاد را مطرح کرده است که خودش سالهاست چنین سمتی را دارد و تجربه اثرگذارش را در اختیار تمام اصناف کشور قرار داده است.

جالب است که در پی این پیشنهاد چند نفر مدعی عضویت در هیات رئیسه آمدند ومطرح کردند که چندین سال قبل این پیشنهاد را مصوب کردند وحتی مدعی شدند خودشان هم مشاور بازار و اصناف استاندار استان متبوعشان هستند.

در کشور تا انجایی که اسناد می گوید آقایا حسنی در یزد، میر حسینی دراستان سیستان وبلوچستان و همچنین رئیس اتاق اصناف همدان مشاور  رسمی اصناف استانداران استان هایشان هستند ضمن اینکه آقای هاشمی در استان فاارس هرچند که رئیس اتاق اصناف شیراز نیست ولی مشاور استاندار است.

ولی از اینکه مدعیان حضور در هیات رئیسه اتاق اصناف برای اینکه خودی نشان دهند سوار موج می شوند تا نظر  حدود 120 نفر از اعضای جدید پارلمان اتاق اصناف ایران را جلب کنند نشان می دهد که افراد جدید حواسشان را بهتر است جمع کنند زیرا رای آنها بسیار ارزشمند است.

شاید افرادی طی هفته های اخیر یادشان بیاید که چنین چیزی خوب است ویا حتی مطرح هم بکنند ولی همانطور که گفته شد برخی استانها چندسالی است که در حال اجراست.

سوال اینجاست که اگر افرادی که در گروه های مجازی دارند سوار این پیشنهاد می شوند اگر چنین پیشنهاد مکتوبی داشتند چرا تاکنون وطی چندسال گذشته سکوت کردند؟

تاکنون کجا بودند ؟ چرا در اصناف چنین رسم است تا کسی پیشنهادی می گوید افراد مدعی امتحان پس داده می خواهند سوار موج شوند؟

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما