رضا صادقی رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل

اصناف ویترین اقتصاد کشور هستند

عضو هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به نقش محوری اصناف در زنجیره اقتصاد بیان داشت: اصناف به عنوان بازیگران آزاد در فضای کنش گرانه اقتصادی فعالیت دارند و امکان هماهنگی نظام تولید، توزیع، مصرف و بازیافت را فراهم می کنند.

اصناف ویترین اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار؛ رضا صادقی با اشاره به ضرورت محیط شناسی داخلی اصناف در کشور گفت: اصناف به دلیل سابقه تاریخی، علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد، محوریت جریانات سیاسی و فرهنگی نیز بوده اند لذا شناخت عقبه تاریخی و تحولات اصناف ضروری است.

رضا صادقی سازمان شناسی در حوزه اصناف را نیز از دیگر ضروریات این حوزه برشمرد و گفت: کارکرد سازمان های متکفل امور اصناف در کشور اعم از اتاق اصناف، سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان استاندارد و دیگر سازمان های موثر باید شناسایی شود.

وی همچنین در ادامه افزود : فضای تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور بدین شکل شده که برخی نخبگان علمی و سیاسی خود را جای کنش گران اقتصادی گذاشته و تصمیم گیری می کنند.

رضا صادقی در ادامه خاطر نشان کرد : اصناف از دولت کمک نمی خواهند بلکه انتظار آن ها از دولت اتخاذ صحیح سیاست هاست. وقتی دولت هر روز صادرات و واردات یک قلم کالا را ممنوع می کند و فضای انتخاب دولت به گونه ای است که موجب کم اعتمادی در اقتصاد و تشویش ذهنی مردم می شود انتخاب اصناف هم محدود می شود درحالیکه اگر دولت سیاست های خود را در جهت ثبات ذهنی در کنش گران اقتصادی از جمله صنوف اتخاذ کند بسیاری از مسائل در عرصه خرده فروش حل خواهد شد. البته شرط تحقق این مهم واگذاری کار اصناف به خود اصناف است.

رییس اتاق اصناف شهرستان بابل با اشاره به راهکارهای نقش آفرینی اصناف در زنجیره تأمین مطرح کرد: حجم زیادی از قوانین کشور بستر ساز ایجاد رانت و مفاسد اقتصادی در شبکه توزیع هستند لذا حذف این بسترها بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما