افزایش تولید مرغداران را از مازاد تولید نجات داد !

رشد خرید مرغ مرغداران را از مازاد تولید نجات داد.

افزایش تولید مرغداران را از مازاد تولید نجات داد !

به گزارش گروه کسب وکار اقتصاد100؛ به نقل از صدا و سیما، حبیب‌اله اسداله‌نژاد گفت: بعد از درخواست از مردم برای مبادرت به خرید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در چند روز گذشته میزان مصرف در کشور حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. افزایش مصرف موجب تغییر و افزایش قیمت مرغ شده است اما هنوز از قیمت مصوب حدود ۷ هزار تومان فاصله دارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن مرغ مازاد در بازار وجود دارد.

حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه رصد بازار نشان می‌دهد میزان تقاضا به روال عادی بازگشته است، گفت: هر هفته حدود ۷ هزار تن تولید گوشت مرغ را برنامه‌ریزی و به بازار عرضه می‌کنیم. در چند روز اخیر میزان تقاضا تا حدودی کاهش داشت که اقدام رسانه ملی و درخواست اتحادیه سراسری مرغ گوشتی از مردم برای حمایت از تولید، روند تولید به ثبات رسید.

وی افزود: روزانه حدود ۷ هزار تن گوشت مرغ در ۳۲ استان عرضه می‌شود که در سه روز گذشته همه این ۷ هزار تن جذب بازار شده است و شرایط به‌گونه‌ای بوده که ذخیره سازی به‌طور محدود برای برخی استان‌ها انجام شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در روزهای قبل روزانه حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن مازاد مرغ وجود داشت، تصریح کرد: اگر تقاضا به همین منوال ادامه پیدا کند، عرضه و تقاضا از یک منطق برخوردار خواهد شد، اما اگر میزان تقاضا دوباره کاسته شود باید مرغ را ذخیره‌سازی کنیم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز