برای خرید واحد نوساز در مرکز تهران چقدر باید پول داشت ؟

اقتصاد ۱۰۰- بانک مرکزی در گزارش اسفندماه 1402، متوسط قیمت مسکن در منطقه 11 را 58 میلیون و 760 هزار تومان اعلام کرده است. بر این اساس، در حال حاضر خریداران برای مالکیت یک واحد مسکونی در منطقه 11 چند میلیارد تومان باید هزینه کنند؟

برای خرید واحد نوساز در مرکز تهران چقدر باید پول داشت ؟

منطقه 11، یکی از مناطق مرکزی شهر تهران با بافتی نسبتا قدیمی است. این منطقه چهار ناحیه و ۱۷ محله دارد.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران، متوسط قیمت منطقه 11 در اسفندماه 1402 به متری 58 میلیون و 760 هزار تومان رسیده است. همچنین در این مقطع یک ماهه 261 فقره معامله ملک در منطقه 11 به ثبت رسیده است. سوال اینجاست متقاضیان واحد مسکونی در منطقه 11، با چه محدوده قیمتی می‌توانند آپارتمان خریداری کنند؟

قیمت مسکن (4)

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در منطقه 11 نشان می‌دهد، با کمتر از دو میلیارد تومان می‌توان در این منطقه آپارتمان‌هایی کوچک‌متراژ خریداری کرد.

برای مثال، یک آپارتمان 35 متری در محله مخصوص که سال ساخت آن به سال 1385 بازمی‌گردد، متری 54 میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و 890 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین با دو میلیارد تومان می‌توان واحدی 41 متری و ساخت سال 1377 در محله اسکندری خریداری کرد.

متقاضیان خرید ملک در این منطقه با بودجه‌ بالاتر از دو تا سه میلیارد تومان می‌توانند آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر خریداری کنند. برای مثال واحد 45 متری و 16 ساله در محله امیریه، متری 50 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. متقاضیان برای خرید این واحد، در نهایت باید دو میلیارد و 250 میلیون تومان بپردازند.

همچنین آپارتمانی قدیمی‌ساخت و 63 متری نیز در محدوده میدان حر سه میلیارد تومان و متری 47 میلیون و 619 هزار تومان، تعیین قیمت شده است. 

با بودجه بالاتر از سه میلیارد تومان خریداران می‌توانند گزینه‌های بیشتری برای خرید واحدهای با عمر کمتر داشته باشند. اکنون یک آپارتمان 50 متری ساخت سال 1390، متری 70 میلیون تومان و در نهایت سه میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در این بین افراد برای خرید واحدهای نوساز و کوچک‌متراژ، باید کف قیمت سه میلیارد و 500 میلیون تومان را در نظر بگیرند. اگر خریداران، متقاضی خرید واحدهایی نوساز با متراژ بالاتر از 60 متر باشند، باید کف قیمت 6 میلیارد تومان را در نظر بگیرند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما