در کدام محله‌های تهران می‌توان با ۲ میلیارد تومان خانه خرید؟

اقتصاد ۱۰۰- متوسط قیمت مسکن در تهران طی اسفندماه 1402 به بیش از متری 81 میلیون تومان رسیده است؛ به این ترتیب متقاضیان مسکن برای خرید یک خانه 50 متری در پایتخت باید به‌طور متوسط بیش از چهار میلیارد تومان هزینه کنند. در چنین شرایطی با بودجه دو میلیارد تومانی می‌توان در کدام مناطق تهران خانه خرید؟

در کدام محله‌های تهران می‌توان با ۲ میلیارد تومان خانه خرید؟

قیمت مسکن در تهران طی چند سال اخیر صعود چشمگیری را تجربه کرده است؛ افزایش قیمتی که نه‌تنها آمارها بلکه مشاهدات میدانی نیز مؤید آن است. آیا هنوز هم می‌توان با بودجه دو میلیارد تومان خانه خرید؟

خانه های 2 میلیارد تومانی در تهران

همان‌طور که اشاره شد، متوسط قیمت مسکن در تهران به بیش از متری 81 میلیون تومان رسیده و به این ترتیب یافتن خانه‌هایی با محدوده قیمتی دو میلیارد تومان به‌سادگی ممکن نیست.

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد در حال حاضر با این قیمت بیشتر در محلات جنوب، جنوب غرب و شرق می‌توان به‌دنبال آپارتمان گشت. غالب این واحدهای مسکونی نیز از متراژی کمتر از 50 متر برخوردار هستند.

آپارتمان های 2 میلیاردی

برای مثال، واحدی 34 متری در محله فلاح که ساخت آن به سال 1394 بازمی‌گردد، در محدوده دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. این آپارتمان در طبقه سوم یک ساختمان واقع شده و از هیچ‌کدام از امکانات نظیر آسانسور، پارکینگ و انباری برخوردار نیست.

همچنین مالک آپارتمانی 22ساله در محله دولاب که یکی از محلات شرقی پایتخت محسوب می‌شود واحد 38 متری خود را دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده است. این واحد نیز در طبقه سوم یک ساختمان بنا شده و آسانسور و پارکینگ ندارد.

در این بین، شهرک ولیعصر نیز از سری شهرک‌هایی است که می‌توان خانه‌هایی با دو میلیارد تومان در آن یافت. در حال حاضر بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد واحدی 43 متری که در سال 1389 ساخته شده، این محدوده قیمتی را داراست. واحدی 45 متری و ساخت سال 1384 نیز در این شهرک دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

علاوه بر این موارد، بررسی دیگر آگهی‌های فروش آپارتمان بیانگر آن است که با این مبلغ می‌توان در محلاتی مانند آذربایجان، سلسبیل، استاد معین و پیروزی نیز آپارتمان‌هایی با مبلغ دو میلیارد تومان خریداری کرد.

البته چنان‌که از آگهی‌های ذکرشده پیداست، اغلب این آپارتمان‌ها سنی بیشتر از 15 سال دارند، در طبقه همکف یا طبقه سوم و بالاتر واقع شده‌اند و میکروآپارتمان به حساب می‌آیند.


منبع« تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما