رهن سوئیت ۲۰ متری در تهران چقدر پول میخواهد؟

اقتصاد ۱۰۰- اجاره‌بها در سال 1402 تورم چشمگیری پیدا کرد و آن‌گونه که از شواهدی مانند چشم‌انداز افزایشی قیمت ملک مشخص است، تورم اجاره در سال 1403 نیز رشد افسارگسیخته‌ای را تجربه می‌کند. اما با این شرایط، مستاجران با بودجه 200 میلیونی در کدام مناطق تهران قادر به اجاره خانه هستند؟

رهن سوئیت ۲۰ متری  در تهران چقدر پول میخواهد؟

بازار اجاره در سال گذشته تورم بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. کارشناسان، سال 1402 را سال سخت مستاجران نام گذاشته بودند. این تورم خانوارها را مجبور کرد به پرداخت مبالغی متعهد شوند که درصد بالایی از درآمد آنها را می‌بلعید.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی سال جاری نیز با توجه به چشم‌انداز صعودی قیمت مسکن و نوسانات قیمت دلار، اجاره‌بها مانند سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند. بررسی آگهی‌های اجاره نشان می‌دهد در حال حاضر کف قیمت رهن برای خانوارها حدود 200 میلیون تومان است. اما در کجای تهران با 200 میلیون تومان می‌توان خانه رهن کرد؟

اجاره

تورم انتخاب مستاجران را محدود کرد

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در تهران نشان می‌دهد برای اجاره واحدهایی با رهن 200 میلیون تومان باید بیشتر در مناطق شرق، جنوب و جنوب غربی تهران به دنبال خانه گشت.

همچنین برای اجاره آپارتمانی با 200 میلیون تومان رهن کامل، انتخاب‌های محدودی در محدوده شرق و جنوب شرقی پایتخت وجود دارد.

برای مثال مالک سوئیتی 20متری در محله خاوران، رهن واحد خود را که ساخت آن به سال 1395 بازمی‌گردد، 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

اجاره واحد زیرهمکف دیگری نیز در محله سبلان، همین قیمت را دارد. متراژ این واحد در آگهی 35 متر ذکر شده است.

مستاجران اگر بتوانند بین دو تا هشت میلیون تومان اجاره پرداخت کنند، گزینه‌هایی در محله‌های عبدل‌آباد، سبلان، دولاب و امیربهادر خواهند داشت.

در حال حاضر برای آپارتمانی 56 متری و هشت‌ساله در محله عبدل‌آباد 200 میلیون تومان رهن و دو میلیون تومان اجاره تعیین شده است. همچنین آگهی اجاره آپارتمانی 60 متری و 17ساله در امیربهادر بیانگر پرداخت 200 میلیون تومان رهن و 6 میلیون تومان اجاره ماهانه است.

اگر درآمد خانوارها به‌ گونه‌ای باشد که بتوانند ماهانه حدود 10 میلیون تومان بپردازند، می‌توانند گزینه‌هایی در محله پونک نیز داشته باشند.

برای مثال آپارتمانی با متراژ 76 متر و ساخت سال 1380 در محله پونک در همین محدوده قیمت‌گذاری شده است.

همچنین با 200 میلیون تومان رهن و 10 میلیون تومان اجاره ماهانه می‌توان آپارتمانی 60 متری و 15ساله در شهران جنوبی اجاره کرد.

متقاضیان در صورت پرداخت 15 میلیون تومان اجاره در ماه می‌توانند گزینه‌هایی نیز در محله‌های جنت‌آباد، دبستان و دانشگاه شریف داشته باشند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما