نقشه ایران‌خودرو برای محصول بی‌طرفدارش چیست؟

اقتصاد ۱۰۰- سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد ایران‌خودرو برای خودروی رانا که تقاضای پایینی دارد، نقشه‌های تازه‌ای تعریف کرده است.

نقشه ایران‌خودرو برای محصول بی‌طرفدارش چیست؟

اطلاعات منتشر شده درباره رانا تا پایان بهمن ۱۴۰۲ نشان می‌دهد تولید این خودرو به نسبت مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ افتی حدود ۱۶ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

این محصول کم‌طرفدار ایران‌خودرو در طی ۱۱ ماهه سال گذشته در مجموع حول‌و‌حوش ۲۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه تولید شد این در حالیست که در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع رانا در خطوط تولید ایران خودرو تکمیل شد.

بنابراین شاهد افت حدود چهار هزار و ۳۵۰ دستگاهی رانا در بازه زمانی یاد شده هستیم. اما بررسی روند فروش ماهانه رانا در ۱۴۰۲ تا پایان دومین ماه از فصل زمستان نشان می‌دهد، آبی‌های جاده مخصوص در فاکتور کردن این محصول خود به نسبت بازه زمانی مشابه در در سال ۱۴۰۱ تعلل بیشتری به خرج داده‌اند.

ایران خودرو تا پایان بهمن ۱۴۰۱ در مجموع نزدیک به ۳۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع رانا را برای مشتریان فاکتور کرد اما تا پایان یازدهمین ماه سال گذشته تیراژ فروش رانا روی عددی حوالی ۲۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه متوقف شد. بنابراین شاهد هستیم که افت فروش رانا در بازه زمانی یاد شده به زبان تیراژ حول و حوش ۱۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه است. اما به زبان درصد افت فاکتور کردن رانا در پایان دومین ماه از زمستان ۱۴۰۲ به نسبت همین بازه زمانی در ۱۴۰۱ حدود ۳۷ درصد است.

ایران خودرویی‌ها در حالی کمتر حاضر به فروش رانا در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ شده‌اند که بررسی میانگین قیمت انواع رانا نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص توانسته‌اند به واسطه دریافت مجوز افزایش قیمت راناهای مدل  ۱۴۰۲ را حول‌و‌حوش ۵۰ میلیون تومان گران تر از راناهای مدل ۱۴۰۱ برای متقاضیان فاکتور کنند.

با این حال اما مدیران ایران خودرو ترعیب نشده‌اند تا فروش رانا را افزایش دهند. روند تولید رانا در پایان بهمن ۱۴۰۲ با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد ایران‌خودرویی‌ها تنها در بازه زمانی مرداد تا مهر ۱۴۰۲ توانسته‌اند از تیراژ تولید ۱۴۰۱ سبقت بگیرند. روند فروش رانا در پایان یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص تنها در بازه زمانی مهر و آبان سال گذشته از فروش در سال ۱۴۰۱ بیشتر بوده است و در باقی ماه‌ها در ۱۴۰۱ فاکتور کردن رانا سرعت بیشتری داشته است.

ایران خودرویی ها در مهر ۱۴۰۲ برای هشت محصول خود که عنوان ارتقا یافته را یدک می‌کشید مجوز افزایش قیمت جدید دریافت کردند، رانا نیز یکی از محصولات ارتقا افته ایران خودرو محسوب می‌شد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود مدیران ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ برای رانا نقشه‌هایی در سر دارند. به نظر می‌رسد رانا سهم بیشتری را در سبد محصولاتی این خودروساز در سال جاری تصاحب کند.

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما