رییس اتحادیه قنادان: شیرینی قیمت مصوب ندارد اما گران نخرید

رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران گفت: شیرینی قیمت مصوب ندارد اما هموطنان مراقب باشند شیرینی گران نخرند.

رییس اتحادیه قنادان: شیرینی قیمت مصوب ندارد اما گران نخرید

 علی بهره‌مند در گفتگو با اقتصاد 100 با اشاره به اینکه  هنوز بازار شیرینی داغ نشده است،گفت: اغلب در بیست و چهار ساعت باقیمانده از سال مردم برای خرید شیرینی اقدام می کنند تا بتوانند در ایام عید شیرینی تازه مصرف کنند از این رو هنوز قنادی ها شاهد حضور مشتریان نیستند .

 وی با اشاره به اینکه با توجه به از راه رسیدن ماه مبارک رمضان، اغلب مشتریان این روزها نسبت به خرید زولبیا و بامیه اقدام می‌کنند، گفت: طبیعتا شیرینی‌های مخصوص عید از روز دوشنبه به بعد خریدار خواهند داشت.

او در پاسخ به این سئوال که قیمت مصوب شیرینی آیا ابلاغ شده است یا خیر؟ گفت: نرخ کالاهای اساسی همچون آرد آزاد شده و از سوی دیگر قیمت سایر مواد اولیه تولید کیک و شیرینی بالا رفته است بنابراین هیچ قیمت‌گذاری دستوری برای شیرینی شب عید و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ نداریم، اما مردم می‌توانند هرگونه گران‌فروشی را به اتحادیه و سازمان تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

او گفت: ما نظارت ویژه بر بازار داریم اما بر اساس کیفیت شیرینی ، قیمت آن اعلام می‎شود .

بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه‌ای بر حسب کیفیت بین ۱۸۵ تا 350 هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی بین ۱۲۰ تا 200 هزار تومان، کیک یزدی بین ۸۰ تا 150 هزار تومان در شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو به فروش می‌رسد.

سال گذشته برحسب کیفیت و درجه‌بندی قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ هزار تومان، شیرینی دانمارکی بین ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان، کیک یزدی بین ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان، نارگیلی و گردویی بین از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، کشمشی و زبان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بوده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما