گزارش میدانی از وضعیت خرید لباس مردانه / کار تعمیرکاران لباس سکه شد

کسی لباس می‌خرد؟ این سئوالی است که خبرنگار اقتصاد 100 از لباس فروشی‌های محدوده‌ی جمهوری و فردوسی و امام حسین پرسیده است . سه مرکز اصلی که فروشندگان انواع لباس مجلسی و راحتی مردانه در آن تجمع کرده‌اند.

گزارش میدانی از وضعیت خرید لباس مردانه / کار تعمیرکاران لباس سکه شد

 مغازه‌ها امسال خلوت‌تر از سال گذشته هستند. این را فروشنده‌ای می‌گوید که مقابل پاساژ ایستاده و بی‌مشتری بودن حوصله او را سر برده است. می گوید خریدار چندانی نیست. همکارانش حرف او را تایید می‌کنند. می‌گویند: تک‌وتوک جوان‌هایی که مراجعه می‌کنند نیز شاید به زحمت یک شلوار یا یک تیشرت خریداری کنند. او با تاکید بر اینکه بخش مهمی از فروشندگان مردانه‌فروشی‌ها در فردوسی و جمهوری روی جوان‌ها حساب باز می‌کنند، گفت: متاسفانه امسال فروش ما با کاهش قابل ملاحظه روبروست. انگار جوان‌ها هم مثل سال گذشته پول ندارند که برای خرید به میدان بیایند این در حالی است که کمرنگ شدن همه‌گیری و عادت کردن مردم به وضعیت جدید و کشنده نبودن این بیماری، ما را امیدوار کرده بود که تعداد مشتریان ما افزایش یابد چرا که معمول است دید و بازدید عید از سر گرفته شود.

 فروشنده‌ی دیگری که انواع شلوار مردانه و تیشرت‌های اسپرت عرضه می‌کند، درباره ضعیت بازار شب عید به خبرنگار ما گفت: متاسفانه اغلب مردم ترجیح می‌دهند از دستفروش خرید کنند، می‌گویند قیمت بالاست و می‌روند از دستفروشی که مالیات و اجاره و پول آب و برق و گاز نمی‌دهد خرید می‌کنند و همین مساله سبب  شده کار ما کسادتر از قبل باشد.

 وی شهرداری را مسئول این وضعیت دانست و گفت: می‌گویند که قرار است به مردم تخفیف بدهیم. به دستفروش پیاده‌رو را اجاره می‌دهند تا من که یک سال در مغازه نشسته‌ام برای بازار شب عید دستم خالی بماند، آن وقت مجبورم هم اجازه بدهم هم مالیات و ... . این چطور کمکی به مردم است که عده‌ای از فعالان بازار را نابود می‌کند؟

از راسته مردانه فروش‌های فردوسی به سمت جمهوری بروید، خلوتی مغازه‌ها این نکته را تایید می کند.

 صاحب یک مغازه مردانه‌فروشی با نشان دادن پیراهن‌های مردانه و اشاره به کیفیت آن گفت: ما هر سال این پیراهن‌ها را به مد روز می‌آوریم. این لباس‌ها در همه فصل سال قابل پوشیدن است اما متاسفانه می‌بینیم امسال کسی برای خرید به ما مراجعه نمی‌کند . همه لباس‌های سال قبل را می‌پوشند. فکر می کنند خرید یک پیراهن به قیمت پانصد هزار تومان زیاد است در حالی که جایگزینی همین پیراهن برای ما صرفه ندارد و بازار آن بسیار راکد است.

 وی گفت: به نظرم مردها امسال کمتر از هر سال در حال خرید هستند، مگر کسی داماد باشد یا سال‌ها کت و شلوار و یپراهن نخریده باشد که برای خرید بیاید.

 او در پاسخ به این سئوال که تیشرت و پیراهن مردانه از چه قیمتی در بازار عرضه می‌شود و کدام رنج قیت بیشترین مشتری را دارد، گفت: شما نمی‌توانید پیراهن کمتر از پانصد هزار تومان و تیشرت کمتر از ششصد هزار تومان پیدا کنید. شاید بتوانید چیزی بخرید اما احتمالا با اولین شستشو از هم می‌پاشد. این قیمت‌ها دیگر کفاف پول پارچه را هم نمی‌دهد.

 او با اشاره به فعالیت بیست ساله خود گفت: من هیچ سالی چنین کسادی عجیبی را در بازار ندیده بودم. ما از صبح تا شب منتظر مشتری هستیم اما بازار راه نیفتاده. این نشان می‌دهد مردم دیگر کمتر از قبل احساس نیاز به لباس می‌کنند .

 او انتهای جمهوری را نشان داد و گفت: به آنجا که بروید می بینید انبوه خیاط مردانه در حال فعالیت هستند، این‌ها سرشان شلوغ است چون لباس‌های تعمیری را برایشان می‌آورند و این مساله خود نشان می‌دهد سبک زندگی مردم در حال تغییر است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما