رقابت انجمن لوازم خانگی و سرای ایرانی در فروش اقساطی/ ورود بانک تجارت به صنعت لوازم خانگی

اقتصاد 100 - عباس هاشمی، دبیر انجمن ملی لوازم خانگی ایران درباره شرایط بازار لوازم خانگی و نحوه فروش های اقساطی در بازار به اقتصاد 100 گفت: اکنون بازار دچار رکود تورمی است و همین امر باعث شده تا روی بیلبوردهای شهر تبلیغات فروش اقساطی تا 66 ماه به چشم بخورد.

رقابت انجمن لوازم خانگی و سرای ایرانی در فروش اقساطی/ ورود بانک تجارت به صنعت لوازم خانگی

او درباره خرید نقدی مواد اولیه نیز توضیح داد: خرید مواد اولیه باید با ساز و کار بورس یعنی به صورت نقدی انجام شود؛ اما به دلیل رکود تورمی فروش به صورت اقساطی انجام می شود و این موضوع باعث می شود، واحدهای تولیدی نتوانند مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود را به میزان قبل خریداری کنند و در سراشیبی قرار می گیرند.

همچنین هاشمی از طرح «کالا نو» با همراهی بانک تجارت خبر دادو گفت: این طرح هم شامل تولیدکننده و هم مصرف کننده است و چون در این طرح خلق پول صورت نمی‌گیرد، کارمزد بسیار پایینی دارد.

وی تشریح کرد: در این طرح خریداران می توانند در سه سطح 20، 50 و 100 میلیون تومانی بسته به اعتبار سنجی صورت گرفته کارت اعتباری دریافت نمایند و از فروشگاه های تولیدکنندگان و فروشندگان عضو اتحادیه لوازم خانگی از هر برندی که مورد نظرشان هست خرید کنند.

دبیر انجمن ملی لوازم خانگی ایران به کارمز 14.5 درصد برای مصرف کننده در این طرح اشاره کرد و گفت: بازپرداخت این مبالغ طی 2 سال صورت می‌گیرد و تضامین آن توسط بانک مشخص می شود؛ همچنین اعتبارسنجی در سطح کل شبکه بانکی صورت می گیرد.

او معتقد است، مزیت این طرح بر سراها این است که همه بخش‌ها در ان مشارکت دارند، هیچ کس تحت فشار بخش دیگر نیست و در فضای رقابتی همه بتومی توانند از این زنجیره بهره‌مند شوند.

هاشمی تاکید کرد: این طرح هم اکنون در حال اجراست و متقاضیان با ورودب ه سایت بانک تجارت می توانند مراحل آن را به سرعت طی کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما