گلایه یک زوج جوان از کیفیت لوازم خانگی وزیر صمت را تکان داد!

اقتصاد 100 - وزیر صنعت در جلسه پاسخگویی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است گفت: ما ملزم به پاسخگویی هستیم.

 گلایه یک زوج جوان از کیفیت لوازم خانگی وزیر صمت را تکان داد!

عباس علی آبادی وزیر صنعت در جلسه پاسخگویی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است گفت ما ملزم به پاسخگویی هستیم.

در ابتدای جلسه شهروندی از یزد در تماس تلفنی و ارتباط با وزیر مدعی آن بود که یک خودروی برقی ساخته و طی سال ها از آن حمایت نشده است.

وزیر صمت هم در پاسخ گفت: وقت اختصاص می دهم در اولین فرصت فردا به وزارت خانه بیاید تا این اختراع شما را بررسی کنیم و به آن کمک کنیم.

فردی دیگر در تماس تلفنی با وزیر صمت درباره مجوز برداشت از معادن استان کرمان صحبت کرد که علی آبادی در پاسخ گفت: پرونده شما را دنبال می کنم که مجوز شما اگر ایرادی نداشته باشد، هر چه سریعتر اجرایی شود.

سپس تماس بعدی از سوی خانمی که دهیار بود از روستایی در منطقه میانجلگه شهرستان نیشابور خراسان رضوی درباره معادن متعدد این شهرستان گفت: این معادن هیچ نفعی برای مردم شهرستان و روستا ندارد. مدارس شهرستان ناقص است و اشتغال پایین است.

وزیر صمت در پاسخ گفت: طبق قانون همه مردم از ثروت معادن سود می برند که جزء حقوق دولتی است البته ما تلاش داریم که از سود معادن به مناطق محروم بیشتر داده شود.

در ادامه علی آبادی با رئیس سازمان صمت خراسان رضوی تماس تلفنی گرفت و درباره وضعیت معادن این شهرستان سؤال کرد.

وزیر صمت به وی افزود بخشی از درآمدهای معادن باید صرف محرومیت زدایی شود؛ معادن این روستا را بازدید کنید و میزان محرومیت شهرستان مربوطه را گزارش کنید.

در ادامه این برنامه یک خانم تازه عروس در تماس تلفنی با وزیر صمت نسبت به کیفیت محصولات یکی از تولید کنندگان لوازم خانگی که جهیزیه خود را خریداری کرده به شدت انتقاد کرد، سپس وزیر صمت با مدیرعامل این شرکت تماس گرفت و مشکلات محصولات خریداری شده از سوی این بانو را مطرح کرد و خواستار بررسی علت مشکلات به وجود آمده برای این زوج جوان شد.

در ادامه فرد دیگری در تماس تلفنی با وزیر صمت درباره وضعیت بازار خودرو انتقاد کرد که علی آبادی در پاسخ اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو رو یه بهبود است واردات خودروی برقی تقریبا آزاد است و اولویت با خودروهای عمومی و تاکسی است. دوم امکان واردات خودروی خارجی نو و سوم واردات خودروهای دست دوم خارجی است که آیین نامه مربوطه تصویب شده و ظرف یکی دو روز آینده ابلاغ می شود همچنین خودروهای پلاک مناطق آزاد هم امکان ورود به سرزمین اصلی و تغییر پلاک را دارند؛ تولید داخل هم به ثبات رسیده و روزی ۲ هزار دستگاه ایران خودرو و ۱۸۰۰ دستگاه را سایپا تولید می کند.

در پایان جلسه فرد دیگری مشکل خود را مطرح کرد، مشکل وی درباره ثبت‌نام خودرو در سال ۹۷ از یک شرکت خصوصی با نام سیف خودرو که تخلفات عدیده ای داشته است بود؛ این شرکت ابتدا وعده دادن تحویل یک خودروی مونتاژی چینی را داد اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است
یکی از معاونان وزیر صمت با بیان اینکه کار این خودروساز در دستگاه قضایی گره خورده است گفت: در حال پیگیری هستیم البته هنوز 
روند رسیدگی از سوی دستگاه قضایی شروع نشده است معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان حمایت قول حضور نماینده این سازمان به نمایندگی از شاکیان در دادگاه را داد.

وزیر صمت هم با بیان اینکه برادر خود من هم دچار چنین مشکلاتی شده افزود: وزارت صمت به نمایندگی از مالباختگان روند دادگاه را پیگیری می کند امیدواریم با ایجاد سامانه یکپارچه دیگر چنین مشکلاتی رخ نخواهد داد، من در کنار شما هستم در تلاشیم دارایی های مالک این شرکت شناسایی شود، معمولا اینگونه کلاهبرداران اموال خود را کتمان می کنند که با کمک مالباختگان این روند طی می شود ممکن است فرآیند مونتاژ را از اختیار این شرکت خارج کرده و به خودروساز دیگری واگذار کنیم.

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما