قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۵ آذرماه / روند بازار کاهشی شد

اقتصاد ۱۰۰- قیمت دلار امروز 15 آذر ماه نسبت به روز گذشته باز هم کاهشی بود و به 50 هزار و 150 تومان رسید. دلار امروز در آستانه کانال 49 هزار تومان ایستاده و تنها یک پله تا این کانال فاصله دارد.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۵  آذرماه /  روند بازار کاهشی شد

 بازار امروز اندکی نوسان داشت اما این نوسان بسیار محدود بود. بازار کار خود را با معامله دلار 50 هزار و 200 تومانی آغاز کرد و در یک ساعت اولیه، قیمت دلار با کاهش 100 تومانی به حدود 50 هزار و 100 تومان رسید و مجددا کمی افزایش داشت.

البته نوسان 100 تا 200 تومانی در بازار ارز به قدری نیست که نشان‌دهنده تغییر مسیر معناداری برای قیمت دلار باشد. اما نمی‌توان به سادگی از کنار این افت قیمت گذشت. به خصوص در شرایطی که قیمت دلار خود را به کف کانال نزدیک کرده و در یک قدمی ورود به کانال 49 هزار تومان ایستاده است.

در یک ماه گذشته یکبار دیگر هم دلار خود را به کانال 49 هزار تومان رساند اما تنها چند ساعت در این کانال ماند و خیلی زود به کانال قبلی بازگشت. اکنون هم این احتمال وجود دارد که دلار کانال 50 هزار تومان را از دست بدهد اما نکته مهم این است که آیا دلار در این کانال ماندگار می‌شود یا نه.

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار دیگر کانال 49 هزار تومان را تجربه نمی‌کند و نهایتا در کف کانال 50 هزار تومانی می‌ماند. البته تلاش‌های دولت تاکنون بر این متمرکز بوده که بتواند قیمت دلار را پایین نگه دارد. اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند متغیرهای کلان اقتصادی به سمتی حرکت نمی‌کند که این خواسته دولت برآورده شود.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / روند بازار کاهشی شد

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد؛ دلار نیز در آستانه بازگشت به کانال 49 هزار تومان قرار گرفته. انس اما اندکی افزایشی است.
امروز چهارشنبه 15 آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند نزولی دارد.  قیمت طلا  نسبت به ظهر دیروز تغییری نداشته اما از آخرین قیمت روز گذشته ارزان‌تر است.  قیمت سکه  تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز روند کاهشی دارد. 

همچنین  قیمت دلار  به کف کانال 50 هزار تومانی رسیده و در آستانه ورود به کانال پایین‌تر است. قیمت انس اما اندکی افزایشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با 13 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و 482 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 482 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 159 هزار تومان است؛ حدود 54 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، 29 میلیون و 460 هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 60 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود 25 میلیون و 748 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 905 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 148 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 109 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 222 هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و 633 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با 50 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه 15 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود 148 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 332 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با 50 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 400 هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه 10 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 75 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 387 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود 27 هزار تومان کاهش، دو میلیون و 776 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 92 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 714 هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 749 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

افزایش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز بر خلاف روزهای گذشته روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 2.52 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود 2,022 دلار رسیده، این به معنای رشد حدود 0.18 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به رشد بی‌سابقه طلای جهانی در هفته گذشته اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود اینکه متعاقب رشد انس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا رشد داشت، اما این موضوع تقاضا را افزایش نداد. شرایط رکودی در بازار همچنان پابرجاست و داد و ستد طلا و سکه ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.»

وی نوسانات یک تا پنج درصدی قیمت‌ها در بازار طلا را طبیعی عنوان کرد و افزود: «باید دید در روزهای آینده اونس جهانی و در بازارهای داخلی نرخ ارز و میزان تقاضا به چه سمتی خواهد رفت؛ اما به نظر می رسد قیمت ها نوسان زیادی نداشته باشد.»

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما