اختصاصی اقتصادذ 100 / پاسخ عضو کمیسیون برنامه و بودجه را بشنوید

صبر کنیم، بورس بر می گردد ؟! / قیمت دلار چه خواهد شد؟

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات منطقه ای منجر به تغییرات در بازار سرمایه و افزایش نرخ دلار در کشور شده تاکید کرد که باید خویشنداری بخرج داد تا دولت بتواند با ابزارهایی که در اختیار دارد بازار را کنترل کند.

صبر کنیم، بورس بر می گردد ؟! / قیمت دلار چه خواهد شد؟

جعفر قادری نماینده شیراز در گفتگو با اقتصاد 100 افزود:فراز وفرودها در بازار سرمایه و افزایش نرخ ارز درکشور تحت عوامل سیاسی در منطقه است که بلافاصله اثر خود را روی بازار گذاشته است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی جدی در مورد ریزش بازار سرمایه وجود ندارد تصریح کرد: میزان واردات و صادرات بگونه است که ارز آوری برای کشور به همراه دارد. معمولا اتفاقات سیاسی در منطقه، تقاضای سفته بازی وسرمایه ای برای برخی کالا ها از جمله ارز ،سکه وخودرو را افزایش می دهد که با فروکش کردن این التهابات چنین شرایطی برطرف می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد اینکه اگر التهابات جهانی مدت بیشتری ادامه یابد گفت:انشالله مسایل حل می شود،البته ابزار و اهرم هایی وجود دارد که اثرالتهابات را از روی بازار سرمایه بر خواهد داشت.

وی در خصوص افزایش نرخ ارز در کشور گفت: خوب نمی توانیم کاری بکنیم وقتی التهابات سیاسی پیش می آید عده ای نگران وضع آینده می شوند وبرای حفظ قدرت خریدشان به سمت تقاضای ارز می روند.

قادری درمورد ریزش بازار بورس افزود:باید خویشنداری بخرج داد تا دولت بتواند با ابزارهایی که دارد بازار را کنترل کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما