چراغ سبز بورس بعد از تعطیلات روشن شد / افزایش ۹ هزار و ۵۰ واحدی شاخص کل

اقتصاد ۱۰۰- بازار سرمایه امروز روند رو به رشدی را تجربه کرد و شاخص کل بورس با افزایش حدود ۹۰۰۰ واحدی به دو میلیون و ۱۳۵ هزار واحد رسید.

چراغ سبز بورس بعد از تعطیلات  روشن شد /  افزایش ۹ هزار و ۵۰ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز ۲۶ شهریور با رشد ۹۰۵۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۱۳۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۵۱۵۴ واحدی را داشت و عدد ۷۲۳ هزار و ۱۷۶ واحد را به ثبت رساند.

امروز بیش از ۳۸۹ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال انجام شد.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس گذاشتند و به غیر از صنایع پتروشیمی خلیج فارس همه این نمادها روند مثبتی را تجربه کردند.

در فرابورس نیز روند صعودی وجود داشت. شاخص کل در این ب ازار با رشد ۱۲۷ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی ۲۶ هزار و ۵۴۵ واحد ایستاد.

در این بازار نیز بیش از ۲۱۳ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۶۷ هزار و ۱۶ میلیارد ریال داشت.

پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران، بانک دی، پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و س. توسعه و عمران استان کرمان بیشترین تاثیر را روی شاخص بازار فرابورس داشتند و در این میان به غیر از پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب دیگر نمادهای فرابورسی مذکور روند مثبتی را تجربه کردند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما