خرید ارز دینار در داخل کشور مقرون به صرفه‌تر است یا در عراق؟

اقتصاد ۱۰۰- فرزانی گفت: به سبب اختلاف قیمت نرخ ارزی که در داخل کشور ایران و عراق وجود دارد منطقی و به صرفه است که زائران اربعین ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند.

خرید ارز دینار در داخل کشور مقرون به صرفه‌تر است یا در عراق؟

فرزانی کارشناس امور بانکی در رابطه با ارز اربعین و تعهدات پیش بینی شده بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ ارز اربعین بر مبنای نرخ ETS است و به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار فروخته خواهد شد.

این کارشناس امور بانکی در ادامه بیان کرد: با توجه به اختلاف نرخی که بین صرافی‌های موجود در عراق در شهر‌های مختف مانند کربلا و نجف وجود دارد و این که نرخ تبدیل ارز در بازار تعیین می‌شود قاعدتا به لحاظ منطق مالی تامین نرخ ارز اربعین توسط زائران از بستر تعریف شده بانک مرکز مطلوب‌تر و به صرفه‌تر است.

او در ادامه بیان کرد: به طور کل برای خرید ۲۰۰ هزار دینار در داخل کشور زائران باید چیزی حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ تا ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازند، ولی اگر همین میزان را اگر بخواهند در کشور عراق تامین کنند نزدیک به ۸ میلیون تومان باید پرداختی داشته باشند.

به گفته فرزانی، در کل به سبب اختلاف قیمت نرخ ارزی که در داخل کشور ایران و عراق وجود دارد منطقی و به صرفه است زائران اربعین ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما