پیش بینی بورس امروز 23 اسفند 1401 + جدول نوسان زیر سقف

شاخص کل بورس تهران زیر سقف کانال صعودی قرار گرفته است. آیا روند بازار در روزهای باقی مانده نزولی است؟

پیش بینی بورس امروز 23 اسفند 1401 + جدول نوسان زیر سقف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که در روز گذشته شاخص‌های  بازار سهام  ریزش کردند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –سه‌شنبه 23 اسفند- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه  شاخص کل بورس  هزار و 571 واحد افت کرد. شاخص هم وزن نیز 546 واحد پائین آمد و  شاخص کل  فرابورس افت 11 واحدی را پشت سر گذاشت.  شاخص هم وزن  فرابورس نیز 154 واحد ریزش کرد. 

در پایان معاملات ‌دیروز، 245 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 393 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 38 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 62 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ فنرسازی زر (خزر)، شرکت‌ سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) و شرکت باما (کاما) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت‌ تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سخزر (شرکت سیمان خزر)، وبیمه (شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه) و وبشهر (شرکت توسعه صنایع بهشهر) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت  سرمایه گذاری مسکن  الوند (ثالوند)، شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) و شرکت توکاریل (توریل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 66 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 41 درصدی به 291 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 34 درصد کاهش یافت و 278 میلیارد تومان بود.

بورس

در پایان معاملات نماد ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) با صف خرید 45 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از ثفارس، نمادهای بمپنا (شرکت تولید برق عسلویه مپنا) و تنوین (شرکت تأمین سرمایه نوین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات نماد  ثالوند  بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای سخزر، بالاس، کیا و توریل بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس

 پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز دوشنبه، شاخص کل دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول صعود کرد و بیش از 6 هزار واحد بالا رفت و در نیمه دوم نزول کرد به طوری که در پایان هزار و 571 واحد پائین‌تر از روز معاملاتی قبل ایستاد.

دیروز نمادهای کگل، میدکو،  پارسان  و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین در پایان معاملات، تعداد نمادهای قرمزپوش بازار بیشتر بود. 

علاوه بر این، برای سومین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 130 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز بیشترین خروج  پول حقیقی  به نمادهای شبندر، خودرو، ذوب، وبملت، وتجارت، بپاس، ومعادن، خساپا، خگستر و چکاپا تعلق داشت.

با تداوم ریزش شاخص در زیر سطح یک میلیون و 800 هزار واحد و قرار گرفتن زیر سقف کانال صعودی، به نظر می‌رسد در بازار نیرویی برای صعود وجود ندارد. 

دیروز حجم معاملات و میزان تقاضای بازار نیز افت کرد. برخی از ناظران یکی از عوامل ریزش دیروز را مطابق رسم معمول گذشته،  عرضه اولیه  امروز می‌دانستند که درباره درستی آن تردید وجود دارد. برخی نیز معتقدند انتظارات تورمی اهالی بازار تعدیل شده است و برخی عامل خروج پول را در تقاضای بازارهای دیگر مانند  خودرو  جست‌وجو می‌کنند. با این حال میزان خروج پول در معاملات دیروز کمتر از روزهای قبل بود که می‌تواند مایه امیدواری معامله گران باشد. 

بورس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما