کاهش 2 میلیونی سکه / طلا هم ارازن شد

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز در بازار در پی مدیریت بانک مرکزی در این حوزه بر روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، از بازگشت آرامش به بازار سکه و طلا در یک هفته اخیر خبر داد و اعلام کرد که کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، سبب تخلیه دو میلیون تومان از حباب سکه در این هفته شد.

کاهش 2 میلیونی سکه / طلا هم ارازن شد

محمد کشتی‌آرای ، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، بطور متوسط ۴۲ دلار قیمت جهانی طلا با کاهش همراه بود.

از سوی دیگر باتوجه به نوسان شدید ارزی که در ۱۰ روز گذشته در داخل شاهد بودیم، کاهش نرخ ارز در این هفته رخ داد و هر دلار به کانال ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که این، خود از عوامل موثر در کاهش قیمت و کاهش التهابات در بازار سکه، طلا و ارز بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز کارساز شد و با کاهش نرخ ارز، قیمت سکه و طلا هم تحت تاثیر قرار و سیر نزولی در پیش گرفت.

در هفته پیش از این هفته (هفته منتج به ۱۲ اسفند ماه)، قیمت سکه تا ۳۸ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرد اما از ابتدای این هفته شاهد یک ثبات قیمت در بازار بودیم. روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات بازار جهانی قیمت هر اونس طلا ۱۸۱۵ دلار بود که همانطور که اشاره شد بطور متوسط ۴۲ دلار نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت.

سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و طلا ۳۵ هزار تومان ارزان شد

این کارشناس بازار سکه و طلا در رابطه با تغییرات قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر، گفت: کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و همچنین کاهش نرخ ارز، مسیر قیمتی سکه و طلا را هم کاهشی کرد؛ به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش، ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشتند.

وی افزود: در پایان این هفته نیم سکه با ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی در پایان هفته به ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. ربع سکه نیز با توجه به واگذاری‌ آن توسط بانک مرکزی در بورس کالا و کاهش تقاضا برای این قطعه سکه در بازار آزاد، نسبت به ابتدای هفته ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و در آخرین معاملات روز گذشته به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشترین میزان کاهش قیمت هفتگی را به نسبت خود، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی داشته که برخلاف انتظارها بوده است؛ چراکه باتوجه به کوچک بودن این قطعه از سکه، تقاضا برای آن زیاد است؛ اما این قطعه از سکه‌ها در آخرین معاملات این هفته نسبت به ابتدای هفته، یک میلیون تومان ارزان‌تر تعیین قیمت و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز