پیش‌بینی بورس در آذرماه/ بودجه 1402 چه سهم‌هایی را تکان می‌دهد؟

یک کارشناس بازار سرمایه در تحلیل خود از بورس در هفته اول آذرماه معتقد است گروه خودرو و پالایشگاهی در این مدت، لیدرهای اصلی بازار خواهند بود.

پیش‌بینی بورس در آذرماه/ بودجه 1402 چه سهم‌هایی را تکان می‌دهد؟

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مهشید خیزان: پیمان شوریابی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص تحلیل خود از وضعیت بازار بورس در هفته آخر آبان‌ماه به «اقتصاد 100» گفت: بازار در هفته آخر آبان‌ماه با لیدری دو گروه خودرو و پالایشگاهی به کار خود ادامه داد؛ گروه خودرو به این دلیل مورد توجه بازار قرار گرفته بود که ما در بورس کالا شاهد عرضه خودروی 207 بودیم. ازطرفی گروه پالایشگاهی نیز به دلیل نوسانات قیمت نفت و اینکه این گروه بازیگرهای قدرتمندی دارد، توانست یکی دیگر از لیدرهای بازار باشد.

وی ادامه داد: با این حال در هفته‌ای که گذشت وضعیت بازار بسیار مطلوب ارزیابی شد و گروه‌هایی مثل زراعت و انبوه‌سازی نیز با حضور نوسان‌گیرها پیگیری شد. گروه دارو نیز به دلیل مجوز افزایش نرخ در برخی محصولات، با استقبال مواجه شد. در مجموع بازار بورس به صورت تکنیکالی نیز از وضعیت خوبی بهره می‌برد و شرایط کلی بازار خوب ارزیابی می‌شود.

شوریابی در رابطه با پیش‌بینی خود از وضعیت بازار در هفته اول آذرماه نیز گفت: کماکان احتمال می‌رود تا گروه خودرو و به ویژه گروه قطعه‌سازی و همچنین پالایشگاه‌ها از لیدرهای قوی هفته آینده باشند. به نظر می‌رسد اگر در هفته آینده قیمت نفت به بالای 100 دلار برسد، این موضوع خبر بسیار خوبی برای سهام‌های گروه پالایشی باشد.

وی درخصوص تاثیر بودجه 1402 گفت: نکته بسیار مهم در آذرماه هر سال، ارائه بودجه سال بعدی است که به نظر می‌رسد اگر در بودجه 1402 تخفیف نرخ خوراک پالایشگاهی‌ها بیشتر شود، این موضوع به تنهایی می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر بازار و افزایش سودآوری این شرکت‌ها داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: یکی از بحث‌هایی که در چند وقت اخیر مطرح شده، بحث اعتماد سهامداران به بازار است. این موضوع به عقیده بنده مسئله کاملا نسبی است. افرادی که از بازار خارج شده‌اند به نظر نمی‌رسد دوباره به بازار برگردند. ازطرفی وقتی سهم‌ها از ارزندگی مناسبی برخوردار باشند و ورود پول به بازار انجام شود، همچنین وضعیت اقتصادی مناسب باشد، قطعا بازار هم با رشد همراه خواهد شد. در ایران بورس به عنوان سپر تورمی عمل می‌کند و نمی‌توان انتظار داشت همیشه اعتماد به بازار وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما