اختصاصی اقتصاد 100؛

بورس تحت شعاع تحریم های اتحادیه اروپا / رد پای صندوق تثبیت در روند بازار

بورس تحت شعاع تحریم های اتحادیه اروپا / رد پای صندوق تثبیت در روند بازار سرویس پول و سرمایه – مژده ابراهیمی/ پیش بینی می‌شود تا هفته آتی کماکان ابهامات سیاسی؛ بخصوص ابهام در خصوص تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا بازار را تحت‌الشعاع قرار دهند و وضعیت بنیادی بازار در بسیاری از گروه ها رو به بهبود است

فرید شعبانی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصاد 100 گفت: بازار در هفته جاری تا حدودی از رکود خارج شد و معاملات پر ارزش تری را تجربه کرد؛ هرچند این خروج از رکود همراه با خروج نقدینگی حقیقی از بازار نیز بود که توسط خریدهای عمده صندوق های توسعه و تثبیت بازار میسر شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا هفته آتی کماکان ابهامات سیاسی؛ بخصوص ابهام درخصوص تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا بازار را تحت الشعاع قرار دهند؛ هرچند وضعیت بنیادی بازار در بسیاری از گروه ها رو به بهبود است.

شعبانی بیان کرد: مهم ترین خبری که می‌تواند در هفته آتی در بازار اثر گذار باشد، عرضه اولین خودروی پرتیراژ ایران خودرو؛ یعنی پژو 207 در بورس کالا است، خبری که مدت‌ها بود سهامداران این گروه در انتظار آن بودند.

به گفته این فعال بازارسرمایه؛ پیش بینی می‌شود ورود خودرو به بورس کالا و رقابت قیمتی منجر به بهبود وضعیت معاملاتی این گروه در بازار بورس اوراق بهادار نیز شود؛ همچنین بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و به تبع آن رشد قیمت‌های جهانی نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل بنیادی اثرگذار بر بازارسرمایه باشد که در هفته ‌آتی به معاملات بازار سرمایه کمک کند.

وی تصریح کرد: با شروع فصل بررسی بودجه و شنیده شدن اخبار عدم افزایش قیمت حامل های انرژی گروه‌هایی که سود آوری آن‌ها وابسته به نرخ انرژی است؛ بخصوص گروه‌های پتروشیمی می‌توانند بهبود معاملات را با اخبار مثبت در این زمینه و محدود تر شدن سقف قیمتی گاز خوراک تجربه کنند.

این کارشناس بازارسرمایه در نهایت گفت: در گروه فلزات نیز نگرانی ها از نرخ‌ها در بازار فروکش کرده و رشد نرخ مس و روی می‌‌تواند پتانسیل رشد تدریجی در این گروه را فرآهم آورد؛ بخصوص که از نظر بنیادی در شرایط قابل قبولی قرار گرفته اند. همچنین اخبار بازارگردانی صندوق دارایکم و پالایش نیز می‌تواند به بهبود چشم‌گیر معاملات این دو صندوق و رشد قیمت آن ها تا خالص ارزش روز دارایی‌هایشان کمک کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما