دو نشانه مهم برای صعود بورس

دو نشانه مهم در این روزها در بازار سرمایه وجود دارد که رشد پایدار بورس را با تثبیت نرخ دلار تضمین می‌کند؛ از یک‌سو افزایش قابل‌توجه حجم معاملات و از سوی دیگر این موضوع که بازار سهام زیر فشار فروش تسلیم نشده و منفی‌‌‌‌‌‌های قابل‌توجهی را تجربه نمی‌کند.

دو نشانه مهم برای صعود بورس

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- در جریان معاملات روز گذشته نماگر اصلی بازار با کاهش ۷۷/ ۰‌درصدی معادل ۱۰‌هزار و ۹۶۵ واحد کاهش داشت و در سطح یک‌میلیون و ۴۰۸‌هزار واحد قرار گرفت. نماگر هم‌وزن بازار نیز همگام با شاخص‌کل با افت ۷۵/ ۰‌درصدی در سطح ۳۹۸‌هزار واحد متوقف شد؛ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد بازار سهام برای ادامه و پایداری روند صعودی به استراحت نیاز دارد.

منفی‌شدن بورس در روز دوشنبه حاکی از آن است که تعدادی از سهامداران در حال خروج و ذخیره سود هستند، ضمن اینکه بسیاری از نمادهای حاضر در بورس از لحاظ تکنیکالی در موقعیتی قرار دارند که احتمال اصلاح آنها وجود دارد، اما دو نشانه مهم در این روزها در بازار سرمایه وجود دارد که رشد پایدار بورس را با تثبیت نرخ دلار تضمین می‌کند؛ از یک‌سو افزایش قابل‌توجه حجم معاملات و از سوی دیگر این موضوع که بازار سهام زیر فشار فروش تسلیم نشده و منفی‌‌‌‌‌‌های قابل‌توجهی را تجربه نمی‌کند.

 در چنین شرایطی است که می‌توان گفت بازار به شرطی می‌تواند اعتماد‌های از‌دست رفته را آرام‌آرام جلب کند که رویدادهایی نظیر شوک ارزی، دخالت‌ها و سیاست‌های خلق‌الساعه از جانب دولت صورت نگیرد و از طرفی بازار با ریسک‌ها و شوک‌های سیاسی نیز همراه نشود؛ این در حالی است که مهم‌ترین ریسک‌های پیش‌روی بورس تهران علاوه‌بر نوسان‌های بازارهای جهانی، تبعات کسری‌بودجه فعلی و آتی و به‌تبع آن تداوم شرایط تورمی و نرخ بهره بدون‌ریسک در کنار تصمیمات و مواضع دولت و اثرات بودجه‌ای است.

 در سوی دیگر در تحولات بودجه ‌شکل ظاهری بودجه‌ و اظهارنظر رئیس سازمان نشان می‌دهد که تحولات عجیبی از افزایش چشمگیر نرخ انرژی در آن دیده نشده، البته بودجه ‌فقط نرخ خوراک و نرخ انرژی نیست؛ عوارض، مالیات‌ها و بودجه‌عمرانی، نرخ ارز نیما، مالیات و موارد دیگر هم از دیگر عوامل تاثیرگذار هستند که باید تاثیر آنها را نیز در نظر گرفت.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما